اذان مغرب پنجم ذی الحجه که به گوش عاشقان رسید، کاروان های مدینه قبل نماز خود را در مسجد زیبای شجره اقامه کرده و رهسپار دیدار با دوست شدند؛ آخرین زائران و آخرین کاروان مدینه قبل حج تمتع ۱۴۰۱ با شهر پیامبر(ص) وداع کرده و رهسپار مکه مکرمه شدند.

به گزارش پایپاه خبری زیارت نیوز، از پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت، شامگاه دوشنبه سیزدهم تیرماه ۱۴۰۱ مصادف با پنجم ذی الحجه صدها فرشته سپیدپوش در مسجد زیبای شجره حاضر شدند و بعد از نماز عاشقی، ندای لبیک سردادند و رهسپار دیار دوست شدند.

«عاشقانه لباس های احرامشان را به تن کرده و با شهر پیامبر وداع کردند؛ وداعی جانسوز با بقیع، با حضرت رسول و با عطر و بوی علی و اولاد علی(ع).»

این حکایت آخرین زائرانی است که به عنوان کاروانهای مدینه قبل، شهر پیامبر را ترک می کنند و در غروب پنجمین روز ماه ذی الحجه برای میقات عاشقی به مسجد شجره عزیمت می کنند تا لبیک عاشقی سر دهند.

و مسجد شجره با نخل هایی زیبا و سر به فلک کشیده و نوری زرد رنگ با دالان هایی که صدای لبیک در آن می پیچد، دیشب پذیرای آخرین گروه حجاج ایرانی بود که تا چندی دیگر حاجی عشق می شوند و سر تعظیم در مقابل کعبه معظم فرود می آورند.

عاشقان دیشب طواف عشق کردند و به جمع هزاران هزار زائر دیگر پیوستند تا چند روز دیگر همگی در عرفات و مزدلفه و منا حاضر شوند.

گفتنی است؛ دوشنبه شب تمامی زائران ایرانی در مکه مکرمه حضور یافتند و تا چند روز دیگر عملیات حج تمتع ۱۴۰۱ آغاز می شود.

پس از عملیات حج، اعزام زائران به حرم شریف نبوی در قالب مدینه بعد از سر گرفته می شود.