­با اتمام اعمال حج، روند اعزام زائران ایرانی به مدینه منوره طبق برنامه‌ریزی‌ها با سرعت در حال انجام و شمار زائران کشورمان در مدینة النبی در حال افزایش است.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز،و به نقل از اطلاعیه ستاد مدینه، تا پایان روز گذشته (چهارشنبه) یک هزار و ۳۰۰ زائر در قالب ۱۱ کاروان وارد مدینه شدند؛ امروز نیز هزار و ۵۴۲ زائر در قالب ۱۵ کاروان از زائران کشورمان به جمع سایر هموطنانمان در مدینه منوره محلق می‌شوند.
در مجموع در پایان امروز، شماره زائران ایرانی مدینه به عدد ۲ هزار و ۸۴۲ نفر می‌رسد که در قالب ۲۴ کاروان، در ۸ هتل از مدینه منوره مستقر می‌شوند.
بنابر این گزارش، زائران ایرانی مدینه دوم قرار است در ۱۳ هتل در مدینه منوره اسکان داده شوند. این هتل‌ها شامل الجاد المدینه، انوار الزهراء، باین وود، سبال، فندق روابی الزهراء و وفادة الزهراء در منطقه اول و المدینه منازلی، المدینه موفنبیک، دره امجاد السلام، راما المدینه، روی الهجره، فندق جلنار طیبه و قصر الاندلس در منطقه دوم مدینه می‌باشند.
در مجموع ۲۱ هزار و ۲۰۰ نفر از زائران در قالب کاروان‌های مدینه اول و ۱۷ هزار و ۱۷۶ زائر نیز در قالب کاروان‌های مدینه دوم ساماندهی شدند.

  • منبع خبر : صدا و سیما