استاندار خراسان رضوی گفت: ۸۹ درصد زائران نوروزی با خودرو شخصی به مشهد مقدس سفر می‌کنند و مدیریت حجم ورودی خودرو به این کلانشهر برنامه‌ریزی دقیقی را مطالبه می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز،  یعقوبعلی نظری در در جلسه مشورتی خدمات سفر نوروز ۱۴۰۱ خراسان رضوی، با بیان اینکه خدمات سفرهای نوروزی در مشهد مقدس در سطح استانداری به‌عنوان ستاد و فرمانداری به‌عنوان قرارگاه عملیاتی برنامه‌ریزی ‌شده است، اظهارداشت: در ستاد خدمات سفرهای نوروزی به‌صورت مسئله محور موضوعاتی که زائران از مبدأ تا مبدأ با آن‌ها مواجه هستند موردبررسی قرارگرفته است که درنهایت ۲۵۴ مسئله احصاء و جمع‌بندی شده که ۳۳۸ خدمت برای کاهش یا برطرف کردن این مسائل در دستور کار ۱۴ کمیته قرار گرفته است.

وی گفت: بر اساس تجربه پیش بینی می‌شود از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ حدود ۸ میلیون ۳۷۶ هزار زائر به مشهد مقدس مشرف ‌شوند که از این تعداد برآورد می‌شود ۸۹ درصد با وسایل نقلیه شخصی به مشهد سفر کنند؛ در بالاترین عدد احتمال حضور حدود ۱۰ میلیون زائر در مشهد مقدس می‌رود. 

استاندار خراسان رضوی با تأکید بر اینکه نظارت بر قیمت کالاها و تأمین آنها به صورت جدی در دستور کار است، عنوان کرد: استانداری خراسان رضوی و ستاد خدمات سفرهای نوروزی آمادگی کامل برای میزبانی از حضور حداکثری زائران در مشهد مقدس را دارد.

  • منبع خبر : تسنیم