عزت‌الله ضرغامی کشته شدن ۴۰۰ گردشگر و مسافر در عرض یک هفته را بسیار دردآور دانست و تاکید کرد: این موضوع باید ریشه‌یابی شود.

 به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، وی گفت: باید با همکاری دستگاه‌ها و فرهنگ‌سازی برای مردم به سمت کاهش تلفات برویم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با حضور در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر تاکید کرد: گردشگری باید سالم‌ترین و ارزان‌ترین تفریح مردم باشد. مردم حق دارند از هر جای دیدنی در کشورشان با قیمت ارزان و با سهولت و دریافت خدمات مناسب بازدید کنند.  

او اظهار کرد: این یک واقعیت است که امکانات اقامتی مناسب برای جمعیتی که به خصوص در یک مقطع خاص سال مثل تعطیلات نوروز همه با هم می‌خواهند به سفر بروند، فراهم نیست. من در بازدیدهایی که از استان‌ها داشتم، در دومین روز عید اعلام کردم مراکز اقامتی رسمی پُر شده است و این هشداری بود به مردم که اگر قصد سفر دارند، حتما محل اقامت خود را از طریق رزرو آنلاین یا تلفنی هماهنگ کنند تا با مراجعه حضوری دچار مشکل نشوند.

او اضافه کرد: این‌که گفتم مراکز اقامتی پُر شده است، به این معنا نیست که هیچ‌گونه امکان اقامتی در استان‌ها وجود ندارد؛ چرا که همکاران ما در استان‌ها و استانداران تلاش شبانه‌روزی کردند و از امکانات جایگزین استفاده کردند. در واقع با یک حرکت جهادی همه امکاناتی که قابلیت اقامت مردم را داشت، از قبیل مدارس، حسینیه‌ها، امامزاده‌ها، ورزشگاه‌ها و… به کار گرفته شد. جا دارد از همه این عزیزان و همفکرانی که در این دستگاه‌ها تمام تلاششان را کردند، تشکر کنم، به‌ویژه در مناطقی که می‌توانست شرایط قدری بحرانی باشد، مثل مشهد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان این‌که نوروز امسال تعداد گردشگرها چندین برابر شده است، افزود: افزایش تعداد بازدیدکننده‌ها در برخی مناطق تاریخی و میراث‌فرهنگی بیش از ۱۰۰درصد و در برخی مناطق کمتر از ۱۰۰درصد بوده است که پس از تعطیلات آمار دقیق را ارائه خواهیم داد.  

ضرغامی همچنین گفت: آن پیش‌بینی که کردم ما با “سونامی سفر” مواجه خواهیم بود، کمابیش به وقوع پیوست، ولی الحمدلله با آمادگی کامل با آن روبه‌رو شدیم، به ویژه ستاد هماهنگی خدمات سفر و ۲۳ دستگاه عضو این ستاد که در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تشکیل شد و همه دستگاه‌ها همکاری خیلی خوبی داشتند و باعث شد که سفرها مدیریت شود.

  • منبع خبر : ایسنا