شهردار مشهد با بیان اینکه نشان "مشهدالرضا(ع)" تصویب شد، گفت: ثبت روز ملی مشهد در تقویم کشور مطالبه اصلی ما از دولتمردان است بنابراین در انتظار ثبت روز ملی مشهد در تقویم کشور هستیم.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، محمدرضا قلندر شریف در برنامه اعطای نشان ملی مشهد اظهارداشت: مشهد شهری است که در آغوش خود مضجع رضوی را دارد؛ شهری که دوستدار همه زیبایی‌های اخلاقی، معنوی و بصری است؛ نشان مشهدالرضا(ع) سبب فرهنگ‌سازی در جامعه شده و زمینه‌ساز تکثیر افراد موثر در جامعه می‌شود.

وی افزود: مشهد؛ شهر دوستدار تمام زیبایی‌های معنوی و اخلاقی و شهر ایثار است؛ مشهد بر کرانه خورشید ولایت شکل گرفته و شهر دلدادگی و جهانشهر برکت و کرامت است.

قلندر شریف مشهد را قطعه‌ای از بهشت دانست و عنوان کرد: زیستن در این شهر باید با فلسفه وجودی آن هم راستا باشد؛ در این شرایط مفاهیم زیبای زائر و مجاور شکل می‌گیرد.

شهردار مشهد اظهارکرد: در یک پروسه علمی؛ این شهر دارای روز ملی شد و مطالبه داریم که روز ملی مشهد در تقویم ثبت شود که ان‌شاء‌الله این اتفاق رخ خواهد داد؛ خدمت به مشهد به فرموده مقام معظم رهبری خدمت به تمام مردم ایران است و شورای اسلامی شهر مشهد نیز برای بزرگداشت ویژه‌تر روز مشهد؛ نشان مشهدالرضا(ع) را تصویب کرد تا از افرادی که خدمات شایانی به این شهر داشته و دارند تقدیر شود.

وی خاطر نشان کرد: برگزیدگان این نشان با حساسیت و دقت انتخاب شده‌اند و حتما نقاط ضعف و قوت دارد و ان‌شاالله یک یادگاری ویژه به عنوان سنت حسنه در این شهر ماندگار شود بنابراین در طول تاریخ مشهد افراد شاخص زیادی داشته‌ایم؛ از شهدای شاخص بگیرید تا علمای دینی؛ در نشان مشهد قرار است از افراد شاخص تقدیر شود تا الگوسازی فردی و اجتماعی به این منوال شکل بگیرد.

اهدای نشان مشهد الرضا(ع) به چهره های ماندگار مشهد

حسین باغگلی، معاون فرهنگی شهردار مشهد نیز اظهارداشت: پس از چندین سال طرح موضوع و بررسی‌هایی که از طرف شورای فرهنگی عمومی خراسان رضوی، مرکز پژوهش‌های شهرداری و شورای شهر انجام شد که بالاخره سال گذشته ۱۰ دی ماه به عنوان «روز مشهد» مصوب شد.

وی افزود: از این رو، روز ۱۰ دی ماه مصادف با ورود امام رضا(ع) به مشهد مقدس و یکشنبه خونین مشهد که نقطه عطفی در تاریخ انقلاب مشهد است، از بین ۴۰ نظریه انتخاب شد. همین راستا شورای شهر مشهد در جهت معرفی هر چه بیشتر شهر مشهد و هویت سازی، مدال و نشان افتخاری برای نخبگان و افراد موثر مشهد در نظر گرفت.

باغگلی تصریح کرد: طبق این آیین نامه قرار است که از افراد چهره‌های برجسته و خادمین راستین شهر مشهد در دو سطح تقدیر به عمل آورده شود، در سطح اول نشان مشهد الرضا (ع) اهدا می‌شود و در سطح دوم دیپلم افتخار که تقدیرنامه‌ای است که به امضای مشترک رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار مشهد مقدس رسیده، به برگزیدگان اهدا می شود.

در این مراسم نشان مشهد الرضا(ع) به آیت الله سید حسن مرتضوی منتخب بخش علمی و فناوری، غلامحسین صفایی و مریم کارگر منتخب بخش ایثار، شهادت و مقاومت، حبیب الله عدالتیان منتخب بخش بهداشت درمان و محیط زیست، آسایشگاه معلولین فیاض‌بخش در کارگروه اجتماعی، هادی رضایی صفایی در کارگروه ورزش و سلامت اهدا شد؛ همچنین علی اکبر حسینعلی‌زاده حائز دریافت مدال سیمین مشهدالرضا (ع) شد ضمن اینکه در کارگروه های زیارت و خدمات زائر و فرهنگی و هنری، منتخبی اعلام نشد.

  • منبع خبر : تسنیم