رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران آمار سفرهای نوروزی را مبالغه‌آمیز دانست و گفت:بیشتر مردم چادر زدند و با اتومبیل شخصی سفر رفتند.

حرمت‌الله رفیعی با اشاره به رکود و بی‌توجهی‌ که به صنعت گردشگری در دو سال گذشته شده و آن را به صنعتی مظلوم تبدیل کرده است، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: گردشگری مثل گوسفند عزا و عروسی شده است، همه می‌خواهند از این صنعت به جایگاه بالا دست پیدا کنند.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی همچنین گفت: درحالی که نوروز ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ سفر ممنوع بود و مسؤولان مدام از مردم درخواست می‌کردند سفر نروند و آمار آن دو سال تقریبا صفر بود، معلوم است آمار ۵۰ میلیون “نفر شب اقامت” که اعلام شده در مقایسه با آن دو سال رشد قابل ملاحظه‌ای را نشان دهد.

او افزود: اگر میانگین اقامت مسافران نوروزی را درنظر بگیریم، شاید از جمعیت ۸۵ میلیون نفری حدود ۱۵ میلیون نفر سفر رفته باشند. البته این عدد تخمینی است. اما سوال این است از آن ۵۰ میلیون نفر شب اقامتی که اعلام کردند، چند نفر واقعا گردشگر بودند و درآمدزایی داشتد؟ بیشتر مردم که چادر زدند، با اتومبیل شخصی سفر رفتند و اتفاقا به فضاهای عمومی آسیب زدند. سفرهای چادرخوابی اصلا در شأن مردم ما نیست. این وضعیت نشان می‌دهد اتفاقا در نوروز امسال بستر درستی برای سفر فراهم نشده بود. هرچند در ستاد خدمات سفر مسؤولان دولتی به خاطر رشد آمار سفر از یکدیگر تشکر و تقدیر کردند، درحالی‌که به وظایف خودشان عمل کرده بودند و باید همیشه آماده باشند.

رفیعی بیان کرد: شخصا معتقدم آقای ضرغامی وزیر قدرتمندی است، اما این وزیر قدرتمند از بخش خصوصی آمار ۱۵ روز سفرهای نوروزی را گرفته است یا فقط به گزارش‌های دولتی‌ها که از پشت درهای بسته گردآوری شده است، اکتفا کرده‌اند؟

  • منبع خبر : ایسنا