رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور قاریان قرآن از ۴۴ کشور جهان در چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم خبر داد و گفت: ۴۰ شبکه تلویزیونی این دوره از مسابقات را پوشش می‌دهند.

حمید مجیدی‌مهر در نشست خبری چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم که روز چهارشنبه -۲۵ بهمن- که در محل سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد؛ گفت: این دوره از مسابقات از روز پنجشنبه – ۲۶ بهمن ماه _ در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز می‌شود و ۹۹ قاری راه یافته به این دوره از مسابقات از ۵ قاره جهان به ویژه از کشورهای اروپایی و غیر مسلمان در این مسابقات حضور دارند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه ۴۰ شبکه تلویزیونی این دوره از مسابقات قرآن را پوشش می‌دهند، افزود: قاریانی که به این دوره از مسابقات راه یافته از کشورهای مالزی، مصر، الجزایر، عربستان، ترکیه، اندونزی، لبنان، هند، هلند، آلمان، آمریکا، تونس، روسیه، ساحل عاج، سریلانکا، سنگاپور، سنگال، سوریه، عراق، کانادا، فلسطین، فیلیپین، پاکستان، انگلیس، نیوزلند، لیبی، افغانستان، بنگلادش، نیجر، عمان، تانزانیا، برونئی، تایلند، بروندی، اتیوپی، تونس، نیجریه، سومالی، اوگاندا، مورتانی، تاجیکستان، گامبیا، کومور و جمهوری اسلامی ایران به تهران می آیند.

وی با توضیح اینکه در آیین افتتاح این دوره از مسابقات محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی سخنرانی خواهند کرد، اظهار داشت: این دوره از مسابقات در دو بخش خواهران و برادران بالای ۱۸ سال در رشته های قرائت تحقیق، ترتیل و حفظ کامل قرآن کریم برگزار خواهد شد.

دیدار قاریان بین‌المللی با رهبر معظم انقلاب

مجیدی با بیان شرایط خاص امسال به خصوص جنایات رژیم صهیونیستی در غزه «کتاب مقاومت» به شعار این دوره از مسابقات اضافه شده است، گفت: عنوان «یک کتاب، یک امت، کتاب مقاومت» برای شعار این دوره از مسابقات قرآن کریم انتخاب شده است. یکی از مهم‌ترین دلایل عنوان «کتاب مقاومت» در شعار امسال بزرگداشت شهدای حوزه مقاومت به خصوص شهدای غزه است که نمایندگان از کشور فلسطین و غزه حضور خواهند داشت.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه در سومین روز از اسفندماه شرکت کنندگان چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند کرد.

رونمایی از تمبر مسابقات قرآن

مجیدی‌مهر بیان داشت: در حاشیه برگزاری این دوره از مسابقات همچنین نمایشگاه و غرفه های فرهنگی آموزشی، مشاوره خانواده به ویژه برای کودکان، اتاق کودک برای مادران برپا خواهد شد، اظهار داشت: کوچکترین کتاب قرآن کریم که حدود ۱۵۰ سال قدمت دارد رونمایی و به ثبت گینس خواهد رسید.

رییس مرکز امور قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: همزمان باآغاز این دوره از مسابقات قرآن از تمبر این رویداد رونمایی می شود، بازدید شرکت کنندگان این دوره از مسابقات از محل باغ موزه دفاع مقدس نیز از دیگر برنامه های پایانی است.

  • منبع خبر : ایرنا