معاون عتبات سازمان حج و زیارت از ادامه سفر به عتبات عالیات بدون تغییر قیمت تا ۱۸ آبان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز،حجت الاسلام صحبت الله رحمانی اظهار کرد: سفر‌های زیارتی به عتبات عالیات که تا پایان مهر پیش بینی شده بود، با همان نرخ مصوب و ظرفیت ۴۲ هزار نفر تا ۱۸ آبان ادامه دارد.

وی گفت: با توجه به وجود هشت هزار ظرفیت خالی، اعزام‌ها تا این زمان با هزینه مصوب کنونی صورت می‌گیرد.

معاون عتبات سازمان حج و زیارت اضافه کرد: در این دوره از ثبت نام عتبات، در کنار سفر‌های عادی، سفر‌های ارزان قیمت نیز اجرایی شده است که هزینه آن از استان‌های مرزی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و از برخی دیگر از شهر‌ها همچون تهران سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه با وجود بالا رفتن نرخ ارز سعی شده تا هزینه سفر به عتبات چندان افزایش پیدا نکند، تصریح کرد: بیش از نیمی از هزینه سفر عتبات به پرواز اختصاص دارد و در این زمینه ما نمی‌توانیم اقدامی انجام دهیم، با این حال هزینه سفر به عتبات تا ۱۸ آبان برای سفر‌های هوایی از ۱۰ میلیون و ۵۰۰ تا ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و برای سفر‌های زمینی از سه میلیون و ۸۰۰ تا ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

وی گفت: در این دوره از سفر‌های زیارتی عتبات که تا ۱۸ آبان ادامه دارد، سازمان حج و زیارت ظرفیت ۴۲ هزار نفری پیش بینی کرده بود که تاکنون ۳۴ هزار نفر ثبت نام کرده و به این سفر معنوی مشرف شده اند و هشت هزار ظرفیت خالی برای اعزام وجود دارد.

معاون عتبات سازمان حج و زیارت افزود: بر همین اساس مشتاقان زیارت عتبات می‌توانند در یکی از کاروان‌ها ثبت نام کنند و به زیارت عتبات مشرف شوند. پس از پایان این دوره از سفر عتبات، دور جدید اعزام‌ها آغاز خواهد شد که البته هنوز درباره هزینه آن تصمیم گیری نشده است.

  • منبع خبر : صدا و سیما