معاون زیارت و گردشگری شهرداری مشهد گفت: با توجه به اینکه عمده زائران از ۲۸ اسفندماه وارد مشهد شدند،تا ۱۳ فروردین، بیش از ۶۲ هزار زائر از مراکز اسکان موقت و اضطرار استفاده کردند.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، سیدجلیل بامشکی اظهار کرد: معاونت زیارت و گردشگری شهرداری مشهد از ۴۲ مرکزی که در اختیار داشت، ۱۲ مرکز اسکان موقت و اضطرار مورد استفاده زائران قرار ‌گرفت و با توجه به ترتیب اولویت و براساس نیازی که فرمانداری اعلام می‌کرد نیز از مراکز برای اسکان زائران استفاده می‌کردیم و بیش از این میزان نیاز نبود که اسکان‌های خود را تحت پوشش قرار دهیم. ما پنج اولویت داشتیم که اولویت اول صد در صد و اولویت دوم ۵۰ درصد مورد استفاده زائران قرار گرفت و به اولویت‌های دیگر نرسید.

معاون زیارت و گردشگری شهرداری مشهد در خصوص ایستگاه‌های استقبال از زائر، خاطرنشان کرد: در ایستگاه‌های ورودی شهر استقبال از زائر از ۲۵ اسفندماه تا ۱۳ فروردین ماه به بیش از ۸۸ هزار زائر خدمات مورد نیاز ارائه شد.

بامشکی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص میزان استقبال از ورودی ایستگاه‌های استقبال از زائر، اضافه کرد: با توجه به اینکه تمامی زائران از یک مکان وارد می‌شوند و ورودی و خروجی مشخص است، ایستگاه پایانه مسافربری امام رضا(ع) به دلیل حجم بالای زائران بیشترین خدمات را به زائران نیز ارائه کرده است.