معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران گفت: با مشارکت مردم در گردشگری تمامی گره‌های این صنعت گشوده خواهد شد چرا که خلاقیت‌ها نزد مردم است.

به گزارش پایگاخ خبری زیارت نیوز، محمدامین توکلی‌زاده؛ معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران به شرح اقدامات انجام شده از سوی این معاونت در نوروز۱۴۰۳  پرداخت و اظهار کرد: تقارن دو بهار  قرآن و طبیعت در سال ۱۴۰۳، جلوه‌های زیباتری را  برای ما آفرید و باعث شد تا برنامه‌ها و رخداد‌های فرهنگی شهر تهران حال و هوای معنوی‌تر بخود بگیرد.

وی ادامه داد: مدیریت شهری بنای خود را براساس یک نگاه عمیق در حوزه تحول نرم‌افزاری شهر تهران قرار داده است که حوزه  گردشگری از این تحول مستثنی نیست و همه فعالیت‌های ستاد گردشگری در طی این دو سال ما را به تشکیل سازمان گردشگری نزدیک‌تر و مصمم‌تر می‌کند.

توکلی‌زاده اذعان کرد: با توجه به ظرفیت‌های بزرگ و جاذبه‌های دیدنی و قدمت پایتخت، که شرایط را برای جذب گردشگر مهیا می‌کند، نیاز به سازمان گردشگری در شهرداری تهران بیش از پیش احساس می‌شود.

وی افزود: ستاد گردشگری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اجرای برنامه‌های متنوع در طی این دو سال و توسعه ارائه خدمات گردشگری به شهروندان ثابت کرد که می‌تواند نقش بسیار مهمی را در رونق صنعت گردشگری در شهر  تهران ایفا کند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با اشاره به در کنار هم قرار گرفتن طیف بزرگی از همه عوامل دست‌اندرکار در ستاد خدمات سفر شهر تهران بیان کرد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و نوروز، امسال شهروندان گرایش بیشتری به تهرانگردی داشتند و استقبال‌شان از تور‌های متنوعی که در مسیرهای ۱۹گانه اجرا شد بی‌نظیر بود.

توکلی‌زاده به نحوه برگزاری تور‌های ویژه برای اقشار خاص جامعه نظیر سالمندان، افراد دارای معلولیت، روزه اولی‌ها و غیره اشاره کرد و گفت: اجرای تور‌های اختصاصی و استقبال کم‌نظیر مخاطبان نشاط و شادی شهر را رقم زد و توانست به سلامت و حال خوب شهروندان کمک کند و مسئولیت ما را در هر چه بهتر برگزار کردن اینگونه برنامه‌ها در تمام ایام سال بیشتر کرد.

وی از رخداد‌های زیبای این دوره از مدیریت شهری نام برد و افزود: برپایی شهر رمضان، محرم شهر، شهر شهدا با همکاری حوزه فرهنگی جبهه انقلاب شرایطی را مهیا کرد تا شهروندان بنا به تمایل خود بتوانند ساعاتی را در کنار خانواده و در نهایت امنیت از یک رخداد فرهنگی بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: شهر رمضان در بوستان لاله  با اجرای  جشنواره مردمی آرمان، شهر شهدا در فرهنگسرای خاوران که  بسیار خلاقانه بود و هر گوشه از طراحی‌های این برنامه‌ها متناسب با همه گروه‌های سنی و در نهایت تنوع ارائه شدند و این نشان دهنده این است که اگر با تدبیر و نگاه عالمانه به صنعت گردشگری توجه کنیم مردم نیز با ما همراه خواهند شد و اقدامات مدیریتی مورد قبول شهروندان قرار خواهد گرفت.