وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: پرچم در کشور ایران با رنگین کمانی از اقوام مختلف، نمادی از وحدت و همگرایی ملی است.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، عزت الله ضرغامی روز یکشنبه در دهمین مراسم تکریم پرچم به مناسبت روز جمهوری اسلامی که با حضور ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه و جمعی از سفرای کشورهای خارجی در منطقه گردشگری عباس آباد برگزار شد، افزود: در ۴۵ سال گذشته جمهوری اسلامی ایران کارهای بزرگی انجام داده و همواره در حمایت از مستضعفین با دشمنان بشریت جنگیده است.

وی اظهار کرد: رأس این حمایت‌ها را در در ماجراها و اتفاقات تلخ غزه مشاهده می‌کنیم در میان تمامی فشارها با عنایت الهی امروز اسراییل غاصب بیش از هر زمان دیگری میان افکار عمومی جهان منفور است دنیا در مقابله با این رژیم همگرا شده است.

به گفته وی، چنین همگرایی‌ای در این شرایط سخت افتخار و دستاورد بزرگی ست که در راس آن؛ حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران دیده می‌شود.

ضرغامی با اشاره به جایگاه ایران در نظم کنونی جهان اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران یک ایدئولوژی پیش‌رو است که می‌تواند تمام دنیا را بگیرد اما به تعبیر مرحوم زهرا شجاعی برای رسیدن به چنین هدف‌هایی لازم است نمادها را تبدیل به نهاد کنیم که اگر این اتفاق نیفتد نهادهای ما تبدیل به یک کاریکاتور خواهند شد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نمادهای موجود در پرچم ایران گفت: رنگ سبز نشانه آبادی و سرسبزی کشور، رنگ سفید نشانه صلح و رنگ قرمز نشانه شجاعت و دلاوری‌های مردم ایران است.

وی تاکید کرد: به همین جهت پس از سقوط رژیم پهلوی در مجلس خبرگان قانون اساسی تصویب شد این سه رنگ در پرچم جمهوری اسلامی ایران باقی بماند علاوه بر این سه رنگ در پرچم ایران ۲۲ الله اکبر نیز به عنوان یادکردی از اسلامیت نظام و پیروزی انقلاب اسلامی در بیست و دوم بهمن ماه طراحی شده است.