آستان قدس رضوی با برپایی ۲۰ موکب در ۸ استان مرزی کشورمان از زائران اربعین حسینی میزبانی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، در آستانه آغاز حرکت زائران حسینی به کشور عراق و شرکت در مراسم اربعین  حسینی، آستان قدس رضوی و بنیاد کرامت رضوی با همکاری کانون‌های خدمت رضوی در سراسر کشور، نیز همراه با دیگر نهاد‌های خدمت‌رسان، امکانات خود را برای این خدمت‌رسانی بسیج کرده است.

برپایی ۲۰ موکب در ۸ نقطه مرزی کشور

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی گفت: برپایی ۲۰ موکب در ۸ نقطه مرزی کشور از برنامه‌های مهم بنیاد کرامت رضوی برای این میزبانی، است که نه فقط زائران ایرانی، بلکه زائران خارجی عبوری از ایران به سمت عراق نیز از خدمات آن بهره‌مند خواهند شد.

محمدحسین استادآقا افزود: این موکب‌ها شامل یک موکب در پایانه‌های مرزی خراسان رضوی، دو موکب در سیستان و بلوچستان، دو موکب در گیلان، یک موکب در آذربایجان غربی، یک موکب در اردبیل، سه موکب در کرمانشاه و پنج موکب در هر کدام از استان‌های ایلام و خوزستان است و برنامه‌های متعددی برای زائران اربعین حسینی در آن اجرا می‌شود تا روند زیارت برای زائران تسهیل شود.

میزبانی از زائران عبوری پاکستانی و افغانستانی

وی گفت: آستان قدس رضوی به رسم میهمان نوازی موکب‌هایی را هم در نقاط مرزی شرق کشور برپا کرده است تا میزبان زائران پاکستانی و افغانستانی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی در عراق باشند.

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی افزود: گذرگاه‌های مرزی میرجاوه و ریمدان استان سیستان و بلوچستان، به عنوان نقاط مرزی مشترک بین ایران و پاکستان، دو نقطه‌ای است که موکب‌های آستان قدس رضوی در آن برپا شده است و آماده میزبانی از زائران پاکستانی عبوری از ایران خواهد بود.

خدمت‌رسانی در مرز دوغاون

استاد آقا گفت: همچنین نقطه مرزی دوغارون در خراسان رضوی به عنوان گذرگاه مرزی مشترک ایران و افغانستان، دیگر نقطه‌ای است که آستان قدس رضوی موکب خود را در آن برپا می‌تازائران افغانستانی که قصد حرکت به سمت عراق و شرکت در حماسه اربعین را دارند، در این موکب غبار از تن بتکانند و ادامه مسیر دهند.

پذیرایی از زائران کشور‌های آسیای میانه

وی افزود: مرز آستارا در استان گیلان و مرز بیله‌سوار در استان آذربایجان غربی هم، از محل‌های برپایی موکب‌های بنیاد کرامت رضوی است که در آن‌ها از زائران عبوری کشور‌های آسیای میانه و به ویژه جمهوری آذربایجان پذیرایی می‌شود.

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی گفت: با توجه به اینکه اصلی‌ترین و مهم‌ترین خدمت‌رسانی آستان قدس رضوی در مرز‌های غربی کشور و گذرگاه‌های مشترک بین ایران و عراق خواهد بود برای بدرقه صد‌ها هزار نفر از مردم عزیز کشورمان که برای ورود به کشور عراق و تشرف به کربلای معلی، مرز‌های زمینی را انتخاب می‌کنند، ۱۴ موکب برپا شده است.

استاد آقا افزود:این مواکب در مرز‌های تمرچین در آذربایجان غربی، خسروی در کرمانشاه، مهران در ایلام و دو نقطه مرزی شلمچه و چذابه در خوزستان میزبان زائران خواهد بود.

  • منبع خبر : صدا و سیما