وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه مشکل بیمه راهنمایان گردشگری برای همیشه برطرف شده، گفت: اعتبار مربوط به بیمه راهنمایان گردشگری طبق دستور رئیس‌جمهوری و مصوبه دولت هرساله در بودجه تخصیص داده می‌شود.

سیدعزت الله ضرغامی روز جمعه – ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ – در پانزدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران که با حضور رئیسان تشکل های گردشگری و بیش از ۹۰۰ نفر از راهنمایان گردشگری و جمعی از سفرای کشورهای خارجی در محل سالن همایش‌های سازمان حج و زیارت برگزار شد، اظهار داشت: راهنمایان گردشگری در حقیقت روایتگر تربیت می‌کنند و زمانی که گردشگر خارجی وارد کشور می‌شود با راهنمایی‌ها و معرفی راهنمایان گردشگری به یک سفیر برای کشور ما تبدیل می‌شوند.

ضرغامی و کارت راهنمای گردشگری

وزیر میراث فرهنگی گفت: راهنمایان گردشگری انرژی بسیار بالایی دارند. پیشتر هم گفته‌ام که اگر وزیر نبودم دوست‌داشتم راهنمای گردشگری باشم. برای همین نوبت بعد که در مراسم شما حضور یافتم کارت راهنمای گردشگری من را حاضر کنید. البته می‌گویند اگر راهنمای گردشگری شوم دیگر نمی‌توانم مانند اکنون که وزیر هستم حرف‌های خود را بزنم. اما اگر کارت راهنمای گردشگری را بگیرم بازهم خیلی حرف‌های دیگر را هم خواهم زد.

وزیر میراث‌فرهنگی گفت: راهنمایان گردشگری خط مقدم هستند و سفیر ما در حوزه فرهنگ به حساب می‌آیند و در کنار این راهنمایان گردشگری تولید روایت می‌کنند و سفیر فرهنگی تربیت می‌کنند. هر گردشگر خارجی با راهنمای راهنمایان گردشگری در بازگشت به کشور خودش به یک سفیر برای ایران تبدیل می‌شود.

ضرغامی در ادامه به حضور پرفسور عبدالمجید ارفعی در این گردهمایی اشاره کرد و افزود: با شخصیت استاد ارفعی آشنا هستم ایشان یک سرمایه برای کشور به حساب می‌آیند.

  • منبع خبر : ایرنا