رییس سازمان حج و زیارت از اعزام متقاضیان عمره از روز سوم اردیبهشت ماه توسط شرکت‌های مجری عملیات عمره به سرزمین وحی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، سیدعباس حسینی در گفت و گو با خبرنگار حج و زیارت ایرنا اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته با هدف سرعت بخشیدن به انجام امور اعزام و ارائه هر چه بیشتر خدمات به متقاضیان چشم انتظار سفر عمره مفرده و توافق به عمل آمده، شرکت‌های مجری عملیات عمره تمامی امور اعزام، اسکان، جابجایی و غیره متقاضیان این سفر معنوی را به انجام خواهند رساند.

وی افزود: با تلاش و پیگیری‌های وزارت امور خارجه کشورمان و اعلام شرکت هواپیمایی ایران‌ایر مبنی بر موافقت با مجوزهای پروازی، اعزام‌ زائران عمره از سوم اردیبهشت آغاز می‌شود.

رییس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: هزینه این سفر ۱۰ روزه با توجه به گروه قیمتی، ۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۴۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

به گزارش ایرنا ، اواخر سال ۱۴۰۲ قرار بود «عمره مفرده» عملیاتی شود، اما بنا به گفته مسوولان حج و زیارت به دلیل عدم صدور مجوز پروازی از سوی سازمان هواپیمایی عربستان این سفرها به تعویق افتاد، ظاهراً «مشکلات فنی» ما بین هواپیمایی دو کشور رفع شده و چشم انتظاری زایران پس از ٩ سال پایان خواهد یافت.