با آغاز مرحله سوم عرضه بلیت قطار اربعین بدون افزایش قیمت، ظرفیت قطارها از مبدأ تهران و مشهد به ترتیب چهار و 2 برابر شده است.

یکی از وسایل حمل و نقل عمومی ایمن و راحت، قطار است که طرفداران زیادی هم دارد. اما در روزهای اخیر بسیاری از زائران اربعین که قصد سفر به سوی شهرهای مرزی را داشتند، با مشکل تهیه بلیت قطار مواجه بودند.

اما با برنامه‌ریزی مسؤولان، از ساعت ۱۰ صبح امروز مرحله سوم فروش بلیت قطار اربعین آغاز شد و زائران می‌توانند برای تهیه بلیت اقدام کنند.

افزایش ۴ برابری تعداد قطارها در مسیر تهران به خرمشهر و اهواز

میعاد صالحی، مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه تعداد قطارهای ویژه اربعین افزایش یافته است، می‌گوید: در ایام اربعین قطارها به سمت کرمانشاه و خرمشهر نسبت به ایام عادی بیشتر شده و این قطارها با کیفیت بهتری هستند. همچنین با برنامه‌ریزی صورت گرفته قطارها از تهران به خرمشهر و اهواز چهار برابر شده است.

یکی از موضوعاتی که ممکن است زائران را برای تهیه بلیت نگران کند، افزایش هزینه‌هاست؛ به طوری که قیمت اتوبوس اربعین نسبت به ایام عادی ۲ برابر شده است. البته مسؤولان دلیل این امر را خالی بودن یک سر اتوبوس عنوان کرده‌اند. با این وجود، در زمینه قطارها این افزایش قیمت اعمال نشده است.

راه‌اندازی قطار ساری ـ کرمانشاه برای زائران اربعین

در مرحله سوم عرضه بلیت قطار اربعین، قطارهایی در مسیر زاهدان ـ خرمشهر، کرمان ـ خرمشهر و یزد ـ خرمشهر پیش‌بینی و برای نخستین‌بار قطار از مسیر ساری به سوی کرمانشاه هم در ایام اربعین راه‌اندازی شده است تا زائران از شمال کشور هم بتوانند از طریق مرز خسروی عازم زیارت اربعین شوند.

مرز خسروی در روزهای اخیر با وجود زیرساخت‌های مناسب، مورد استقبال زیاردی قرار نگرفته است و بیشتر زائران از مرز مهران عازم عراق می‌شوند.

افزایش ظرفیت قطارهای اربعین از مشهد

بر اساس گزارش سازمان حج و زیارت، پس از تهران، زائران استان خراسان رضوی بیشترین متقاضیان زیارت اربعین در سامانه سماح هستند. با توجه به افزایش تقاضا از مشهد، ظرفیت و تعداد قطارها از مبدأ مشهد به مرزهای خروجی هم افزایش یافته است. صالحی می‌گوید: ظرفیت قطارهای فوق‌العاده بر اساس تقاضا در مسیر مشهد ـ کرمانشاه امسال ۲ برابر و در مسیر مشهد ـ خرمشهر رشد قابل توجهی داشته است.

به گزارش فارس، امسال قطار تهران ـ کربلا هم برای نخستین‌بار راه‌اندازی شده و دومین حرکت این قطار روز گذشته صورت گرفت و زائران عصر امروز به کربلا می‌رسند. زائران با این قطار در حدود ۲۶ ساعت تهران تا کربلا را طی می‌کنند.

  • منبع خبر : فارس