جانشین رییس قرارگاه مرکزی خدمات سفر زایران استان خراسان رضوی گفت: شمار ورود زائران نوروزی به این استان از ۱۱ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۱۳۵ نفر فراتر رفت.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: این شمار زائر و مسافر از ۱۵ اسفند تا پایان هجدهم فروردین امسال به خراسان رضوی و مشهد سفر کرده اند.

وی بیان کرد: ۹ میلیون و ۲۸۰ هزار و ۱۷۱ نفر از زائران در این مدت توسط وسیله نقلیه شخصی و بقیه از طریق راه آهن، فرودگاه و ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای وارد شده اند.

 معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی بیان کرد: ۳۸ درصد از کل مجموعه ظرفیت ۷۰۰ هزار نفری اقامتی استان در بخش رسمی، موقت و اضطراری با حضور زائران تکمیل شده است.

وی ادامه داد: در این مدت ۵۳ درصد ظرفیت واحدهای اقامتی رسمی، ۵۵ درصد ظرفیت واحدهای موقت و ۲۱ درصد واحدهای اضطراری تکمیل شده است.

گنابادی نژاد بیان کرد: در روز گذشته ۱۷۲ هزار و ۹۹۲ زائر به مشهد وارد شده است که ۱۰ هزار و ۹۱۹ نفر از طریق فرودگاه، ۱۸ هزار و ۴۲۱ نفر با قطار، ۳۱ هزار و ۹۸۰ نفر با ناوگان عمومی جاده ای و ۱۱۱ هزار و ۶۷۲ نفر با وسیله نقلیه شخصی وارد مشهد شده اند.

وی دوره خدمت رسانی به زائران را امسال ۴۰ روز از ۱۵ اسفند ماه تا پایان تعطیلات عید فطر دانست و افزود: در این مدت بسیار طولانی به رغم همه سختی ها، خدمت رسانی به طور مطلوب انجام شده است.

جانشین رییس قرارگاه مرکزی خدمات سفر زایران استان خراسان رضوی زیارت را گنج معرفتی حوزه اجتماعی و فرهنگی دانست و ادامه داد: این جاذبه بی بدیل در مشهد عامل حضور زائران و عاشقان به بارگاه رضوی است که ناشی از دلبستگی آحاد مردم به ائمه اطهار است.

وی بیان کرد: امسال شاهد حضور گسترده زائران از اقشار مختلف و در سنین متفاوت هستیم، زیرا که زیارت امام رضا(ع) کنگره دوم جهانی جهان اسلام پس از زیارت خانه خدا است.