امروز کتابخانه های عمومی از حالت سنتی صرف انباشت و امانت کتاب و سالن مطالعه خارج شده اند و به فرهنگسراهای اجتماعی تبدیل شده اند.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: امروز کتابخانه های عمومی از حالت سنتی صرف انباشت و امانت کتاب و سالن مطالعه خارج شده اند و به فرهنگسراهای اجتماعی که وظیفه پاسخگویی به نیازهای دانشی و اطلاعاتی عموم مردم را بر عهده دارند، تبدیل شده اند. اگر نگاه ما به کتابخانه های عمومی نگاه فرهنگسرایی، دانشگاهی، مراکز نوآوری و  رشد فکری باشد می توانیم خروجی مناسب و بسیار متفاوتی را دریافت کنیم.
 
حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، افزود: امروز کتابداران به عنوان مشاوران امین مردم در حال ارائه مشاوره در انتخاب کتاب، سبک خواندن، چگونگی دریافت اطلاعات و … به عموم جامعه هستند. امیدوارم با تغییر نگاه خود به کتابخانه ها شاهد تبدیل شدن این مراکز به پایگاه های علم، نوآوری و مشارکت اجتماعی و فرهنگی عموم مردم در جامعه باشیم.
 
وی با بیان اینکه ما معتقدیم در دوران کرونا مردم خراسان رضوی کتابخوان تر شده اند، افزود: ایام کرونا خارج از مبحث تهدید آن، عامل موثری در هدایت جامعه به سمت کتاب و کتابخوانی بود. مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نقطه نهایی حوزه کتاب را در ایران کتابخوان می دانند و این امر از طریق فرد کتابخوان، خانواده کتابخوان، شهر کتابخوان و … بوجود می آید.
 
اضافه می‌شود کتابخانه عمومی مشارکتی امام خامنه ای(مدظله العالی) حوزه علمیه حسنیه به عنوان سومین کتابخانه عمومی شهر کاخک با مساحت ۱۱۰مترمربع و بالغ بر ۱۲ هزار نسخه کتاب راه اندازی شد.  شهر کاخک شهرستان گناباد دارای دو کتابخانه عمومی امام زاده محمدعابد(ع) و شهید باهنر است.