رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: امسال با عنایت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور پنج هزار میلیارد ریال به کارگروه ملی زیارت اختصاص یافته که ۶۰ درصد از این میزان معادل سه هزار میلیارد ریال سهم استان خراسان رضوی است.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، سید جمال الدین حسینی افزود: بخشی از بودجه عمرانی و بودجه تملک دارایی سرمایه ای امسال خراسان رضوی نیز سهم این استان از اعتبارات کارگروه ملی زیارت است.

وی با اشاره به اولویت دار بودن موضوع زیارت در خراسان رضوی اضافه کرد: با تلاش های انجام گرفته، ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار از کارگروه ملی زیارت در سال ۱۴۰۲ به خراسان رضوی اختصاص یافته بود که از این میزان ۴۰۰ میلیارد ریال به استان تخصیص یافت.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی به هزینه کرد اعتبارات سال ۱۴۰۲ استان در برخی بخشهای عمرانی اشاره کرد و گفت: پارسال با هدف رفع نقاط حادثه خیز در خراسان رضوی از سوی این سازمان ۵۰۰ میلیارد ریال به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای برای این موضوع اختصاص یافت.

حسینی به سهم زیاد بخش خصوصی در سرمایه گذاریهای خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: ۸۵ درصد از سرمایه گذاریهای انجام گرفته در بخشهای مختلف این استان از جمله بخش گردشگری مربوط به بخش خصوصی است و سهم بخشهای عمومی و دولتی در سرمایه گذاریها فقط ۱۵ درصد است که از اقتصاد فعال خصوصی در این استان نشان دارد لذا باید زمینه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به ویژه در اقتصاد گردشگری را بیش از پیش فراهم کرد.

وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شعار سال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» افزود: در نظر است، در شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی، بودجه های عمرانی به نحوی توزیع، مدیریت و هزینه شود تا زمینه هرچه بیشتر مشارکت مردمی در توسعه اقتصادی استان فراهم گردد.