معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: از ۱۵ اسفندماه سال جاری تا ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ در جریان خدمت‌گذاری به زائران خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی که امروز در محل سالن جلسات شهید باهنر استانداری برگزار شد، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های برجسته اهل بیت(ع) در زیارت جامعه کبیره این است که اهل بیت(ع) ما به عنوان پناهگاه مردم شناخته می‌شوند، لذا این بدان معناست که زائران امام رضا(ع) با رده‌های سنی مختلف و آرزوهای گوناگون به خدمت ایشان مشرف می‌شوند و این حرم پناهگاه مردم است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی تأکید کرد: وظیفه ما در ستاد خدمات سفر این است، مقوله «پناهگاه» بودن امام رضا(ع) را در جریان خدمت‌گذاری به زائران تبیین و معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه فعالیت‌ها باید به گونه‌ای باشد تا زائران از میزبانی در مشهد مقدس رضایت داشته باشند، افزود: نوروز ۱۴۰۳ با ماه مبارک رمضان همراه است و از این حیث مناسبت‌های مذهبی و ملی فراوانی در ایام پیش رو قرار دارند. در این راستا باید آمادگی برگزاری شایسته انواع جشن‌ها، شادی‌ها و مراسم عزاداری را در یک دوره فشرده داشته باشیم.

گنابادی‌نژاد با اشاره به اینکه از ۱۵ اسفندماه سال جاری تا ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ درگیر جریان خدمت‌گذاری به زائران خواهیم بود، خاطرنشان کرد: چند طرح ویژه پیش بینی شده است. در این بین فراخوان شوق زیارت یکی از طرح‌های خوبی بود که مورد استقبال قرار گرفت و ایده‌های فراوانی در قالب آن ارسال شد. همه دستگاه‌ها باید در ارزیابی ایده‌های ارسالی کمک کنند و طرح‌های تأیید شده باید مورد حمایت و اجرا قرار گیرند.

وی با بیان اینکه به لحاظ مشارکت‌های مردمی و فرهنگ میزبانی، پویش «هم محله امام رضا(ع)» امسال هم تداوم خواهد داشت، ادامه داد: تمامی دستگاه‌های عضو ستاد باید آمادگی کاملی برای استقبال شایسته از زائران نوروزی داشته باشند. همچنین تأمین و نظارت، حمل و نقل، خدمات جاده‌ای باید مورد توجه قرار گیرد و کار مردم نباید معطل شود. ساماندهی ایستگاه‌های استقبال از زائر در ورودی‌های استان، شهرستان‌ها و شهر مشهد با تأکید بر جابه‌جایی و جانمایی جدید باید مورد توجه قرار بگیرد.

گنابادی‌نژاد با بیان اینکه در حوزه اسکان به رغم تلاش‌های صورت گرفته اسکان «رسمی، موقت و اضطراری» داریم، بیان کرد: حلقه مفقوده جریان اسکان، «مدیریت» است. در این راستا فرمانداری مشهد و کمیته اسکان ستاد باید با فوریت تدارکات لازم را پیش بینی کند و ضرورت دارد مدیریتی داشته باشیم که همزمان با نیاز و تقاضا، ظرفیت‌ها را بتوانیم پیش بینی کنیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در پایان ضمن تأکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی در سطح ملی پیرامون میزبانی شایسته از زائران نوروزی و جریان خدمت‌گذاری، تصریح کرد: فعالیت مراکز درمانی، افزایش داروخانه‌های شبانه‌روزی و پایگاه‌های امداد هلال احمر در ایام پیش رو با نگاه به حجم زائران و مسافران سفرهای نوروزی باید مورد توجه قرار گیرند و از آمادگی خوبی برخوردار باشند.

  • منبع خبر : تسنیم