طرح توسعه فضای کتابخوانی در حرم مطهر رضوی، با بهره‌برداری از دو پایگاه‌ کتابخوانی در دو رواق حرم مطهر و اجرای یک پروژه دیگر در حال پیگیری است.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ مطالعه گفت: در راستای تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و عمق بخشی به سطح معرفتی زائرین و مجاورین، سه ایستگاه مطالعه در رواق‌های حرم مطهر رضوی ایجاد شده است.
حجت الاسلام و المسلمین حسین شریعتی نژاد ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۸۰ جلد کتاب در موضوعات دفاع مقدس، تاریخ، انقلاب اسلامی، ادبیات داستانی و … در قفسه‌های ايستگاه مطالعه رواق‌های نجمه خاتون و دارالعباده با محوریت کودک، نوجوان و عمومی جانمایی شده است.
وی افزود: برای راهنمایی، مشاوره مطالعاتی، معرفی کتاب و ایجاد زمینه و بستر لازم جهت ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه، خادمان عزیز از ساعت ۸:۳۰ تا نماز مغرب در این ايستگاه‌های مطالعه حضور دارند.
محمد بیات، مدير نگهداري و بهره‌برداري ساختمان سازمان فني و نگهداري حرم نیز با اشاره به جزئیات اجرای این پروژه گفت: طرح توسعه فضای کتابخوانی در حرم مطهر رضوی از دی‌ماه سال گذشته در دستور کار این سازمان قرار گرفت.   
وی با اشاره به اینکه تاکنون اقدامات متنوعی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در حرم مطهر انجام شده است، عنوان کرد: در گام نخست، پایگاه کتابخوانی رواق نجمه خاتون در دی‌ماه سال ۱۴۰۰ کلید خورد و در مدت یک ماه به بهره‌برداری رسید. 
مهندس بیات  افزود: پس از آن احداث پایگاه کتاب‌خوانی رواق دارالعباده در فروردین سال جاری کلید خورد که به تازگی عملیات ساخت آن به اتمام رسیده و برای استفاده در اختیار زائران و عموم مخاطبین قرار گرفته است. 
مهندس بیات همچنین با اشاره به طرح دیگر در همین راستا اظهار کرد: در حال حاضر ساخت پایگاه رواق کتاب در هشتی  صحن قدس در دست اجرا است که تا نیمه خردادماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

  • منبع خبر : آستان نیوز