رئیس دانشگاه قفقاز ترکیه طی بازدید از کتابخانه آستان قدس رضوی، شهر مشهد و حرم مطهر رضوی را دنیای کوچک شده‌ای با تمام جاذبه‌های هنری و فرهنگ اسلامی توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، پروفسور حسنو کاپو اظهار کرد: همراهی اصالت در هنر معماری اسلامی با تکنولوژی‌های روز دنیا در این کتابخانه از شاخصه‌های ارزشمند این مجموعه است و این اصل تنها برازنده مکان فرهنگی با پیشینه‌ای به قدمت هزار سال است.

کاپو همچنین با اشاره به هنرهای معماری اسلامی به کار رفته در حرم رضوی و سایر ابنیه مذهبی مشهد گفت: اگر کسی مشهد و جاذبه‌های فرهنگی آن در حرم مطهر رضوی را درک نکرده باشد نمی‌تواند ادعا کند که دنیا را دیده است.  

رئیس دانشگاه قفقاز در شهر کارس ترکیه ضمن تاکید بر معرفی هر چه بیشتر این مجموعه فرهنگی به دیگر کشورهای دنیا خاطرنشان کرد: این امر مسیری برای مراودات فرهنگی سایر کشورها با ایران است و بازدید از این مکان را بر تمامی اقشار جوامع مسلمان و غیر مسلمان توصیه می‌کنم.

سیدعلی اکبر ایشیک، رئیس انجمن اهل بیت(ع) شهر کارس کشور ترکیه و نماینده نمایندگی المصطفی ترکیه در پیگیری‌های همکاری‌های علمی با دانشگاه قفقاز و الغدیر نیز در این بازدید، کتابخانه آستان قدس رضوی را افتخاری برای تمامی شیعیان جهان برشمرد و از حضور در این مکان ابراز خرسندی کرد.

وی ضمن ابراز ناتوانی از بیان احساسات عمیق قلبی خود به عنوان یک شیعه از حضور در حرم مطهر رضوی، به ارادت سایر گروه‌های مسلمان به ائمه معصوم (ع) اشاره داشت و سیاحت را جاذبه‌ای همراه زیارت در حرم مطهر رضوی عنوان کرد.

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی پروفسور انگین کلیچ، جانشین رئیس دانشگاه، پروفسور مته جیهان، رئیس دانشکده دامپزشکی، پروفسور آلپ سالان یوجه، رئیس دانشکده اقتصاد و علوم سازمانی، پروفسور عبدالمجید اوکجو، رئیس دانشکده الهیات و پروفسور اوت کن سنگر، مدیر مرکز پژوهش‌های الهیات از دیگر اعضای این هیات بودند که از کتابخانه آستان قدس رضوی بازدید کردند.

  • منبع خبر : ایسنا