رییس سازمان حج و زیارت گفت: در صورت مراجعه نکردن متقاضیان واجد شرایط حج تمتع ۱۴۰۳ به سامانه این سازمان و تکمیل نکردن اطلاعات توسط این افراد به منزله انصراف تلقی شده و وجوه آنان مسترد خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز،  سید عباس حسینی در نشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج که با حضور حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد، اظهار داشت: براساس آمار موجود فرآیند ثبت نام از زائران حج تمتع ۱۴۰۳ درحال تکمیل شدن است.

وی ادامه داد: زائرانی که مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان پیش پرداخت اولیه را واریز کرده و تاکنون کاروان انتخاب نکرده اند، هرچه سریعتر نسبت به تکمیل پرونده و دیگر مراحل لازم اقدام کنند.

حسینی اظهار داشت: شماری از افرادی هم که برای تشرف در حج ۱۳۹۹ ثبت نام کرده و به دلیل شرط سنی در حج ۱۴۰۱ نتوانستند اعزام شوند، در صورتی که نسبت به انتخاب کاروان و تکمیل سایر مراحل ثبت نام اقدام نکنند، منصرف از سفر تلقی شده و از متقاضیان در نوبت اعزام دعوت به عمل خواهد آمد.

در این جلسه همچنین غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت و حسین اسماعیلی مدیر دفتر نظارت و بازرسی بعثه مقام معظم رهبری که برای پیگیری امور حج ۱۴۰۳ به عربستان سفر کرده بودند، از روند اقدامات انجام شده درحوزهای مسکن، هواپیمایی، آماده کردن مقدمات فعالیت ها در مشاعر و حمل و نقل گزارش دادند.

حجت الاسلام سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه تا آغاز پروازهای حج ۱۴۰۳ حدود دو ماه باقیمانده، اظهار داشت: لازم است تقویم و زمانبندی این سفر معنوی به نحو مطلوب اجرا شود.

نواب بر لزوم طولانی نشدن سفر حج تاکید کرد و خواستار توجه مسئولان در تخصیص جدول پروازی برای بازگشت به موقع زائران از سرزمین وحی شد.

  • منبع خبر : ایرنا