مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی از تکمیل ظرفیت کاروان‌ حجاج خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، عباس خداشناس در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اعزام کاروان‌های حج خراسان رضوی اظهار کرد: آغاز نام‌نویسی در کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۱ استان از یکشنبه، ۱۸ اردیبهشت، آغاز شده بود که بر اساس آن متقاضیان تشرف به حج تمتع از بین ثبت‌ نامی‌های کاروان‌های حج سال ۱۳۹۹ که وجوه مربوطه را پرداخت کرده‌ و تاکنون انصراف نداده بودند، اقدام به ثبت‌ نام نهایی کردند.

وی افزود: بر اساس اعلام کشور عربستان امکان پذیرش حجاج بالای ۶۵ سال فراهم نشد؛ لذا زائران زیر ۶۵ سال مشمول ثبت‌ نام و اعزام برای حج ۱۴۰۱ شدند.

خداشناس اظهار کرد: زائران ثبت‌ نامی در حج باید حداقل برای تزریق ۲ دوز واکسن کووید ۱۹ که شامل سینوفارم و آستروزنکا بوده و مورد تایید عربستان است، اقدام کرده باشند و تا قبل از اعزام نیز نسبت به تزریق دوز سوم واکسن خود اقدام کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی در خصوص آن دسته از حجاجی که واکسنی غیر از واکسن‌های مورد تایید عربستان تزریق کرده‌اند، گفت: این دسته از مشمولان حج باید دوز سوم و چهارم را بر اساس واکسن‌های مورد تائید عربستان یعنی سینوفارم و آستروزنکا تزریق کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ظرفیت ثبت‌ نام برای ۳۸ کاروان اعزامی از خراسان رضوی تکمیل شده و اطلاع‌رسانی در خصوص اعزام اولین کاروان متعاقبا اعلام خواهد شد.

خداشناس ادامه داد: در حج سال جاری تعداد ۵۴۱۰ زائر استان در قالب ۳۸ کاروان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد که از این تعداد ۲۸ کاروان مدینه قبل و ۱۰ کاروان مدینه بعد هستند که از مجموع ۳۸ کاروان استان ۱۷ کاروان مربوط به شهرستان‌هاست.