مدیر عالی حرم مطهر رضوی گفت: پیش‌بینی می‌شود حضور مردم در لحظه سال تحویل نسبت به پارسال ۲۰ درصد افزایش یابد و بر همین اساس برای حضور ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تشرف زائر در روز نخست سال نو برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، رضا خوراکیان روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: امسال به دلیل مصادف شدن با ماه مبارک رمضان، رهبر معظم انقلاب برای سال نو به مشهد مشرف نخواهند شد.

وی با بیان این که برنامه‌های ویژه سال تحویل بعد از نماز صبح روز سال نو آغاز خواهد شد افزود: تلاش می‌کنیم ارتباط تصویری هم با غزه برقرار کنیم تا پشتیبانی مردم ایران از کودکان و مردم مظلوم فلسطین را نشان دهیم.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی گفت: جلسات قرآن، تفسیر قرآن، مناجات خوانی، نشست تخصصی با موضوع نهج البلاغه از جمله برنامه های در نظر گرفته شده ویژه ماه رمضان است و برنامه های ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی به زبانهای فارسی، عربی، اردو و آذری پخش خواهد شد.

خوراکیان افزود: توزیع افطاری در مناطق محروم شهر مشهد و حرم مطهر از دیگر برنامه هاست و در ماه مبارک رمضان ۹۰۰ هزار افطاری سبک و ۴۰۰ هزار افطاری گرم توزیع خواهد شد.

رییس سازمان علمی – فرهنگی آستان قدس رضوی هم در این گفت و گو اظهار کرد: ۲۶۰ عنوان برنامه ویژه ماه رمضان اجرا می‌شود که ۱۹ برنامه ویژه بانوان است که در مجموع ۶۴۰ هزار نفر از آنها بهره مند خواهند شد.

عبدالحمید طالبی افزود: محور همه برنامه ها قرآن کریم و عترت است و برنامه های ویژه ای نیز برای روزه اولی ها در نظر گرفته‌ شده است.

وی ادامه داد: اجرای طرح “نوای ملکوت” به منظور برگزاری نماز جماعت در پنج مجتمع و پنج ورودی حریم حرم مطهر رضوی از جمله برنامه های مورد نظر است.

رییس سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: برگزاری کرسی تلاوت در همه استانها با استفاده از خادمیاران از دیگر برنامه های ویژه در ماه رمضان خواهد بود.

طالبی افزود: یک نمایشگاه مفهومی نیز در پیاده راه مرحوم آیت الله واعظ طبسی برگزار خواهد شد.