رئیس موزه بزرگ خراسان گفت: ۱۸۲۲ نفر از موزه بزرگ خراسان بازدید کردند که این میزان نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، علی صفرنژاد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص میزان بازدید از موزه بزرگ خراسان، اظهار کرد: ما از ۲۹ اسفندماه تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ به جز مهمانانی که بدون تهیه بلیت به موزه آمدند در مجموع ۱۸۲۲ نفر بازدید کننده داشته‌ایم و تقارن ایام نوروز و ماه رمضان مقداری در بازدیدها تاثیرگذار بود به طوری که نسبت به سال گذشته با کاهش بازدیدکنندگان مواجه بودیم.

وی در خصوص میزان بازدیدکنندگان خارجی از موزه بزرگ خراسان، بیان کرد: زمانی که دفتر نظرسنجی را مشاهده کردم متوجه شدم که نوشته‌هایی از بازدیدکننده‌های چینی و عربی وجود دارد که می‌توان گفت بازدیدکننده خارجی از موزه بزرگ خراسان هم داشتیم.

رئیس موزه بزرگ خراسان خاطرنشان کرد: ما در موزه بزرگ خراسان حدود ۷ نمایشگاه متفاوت با موضوعات متنوع داشتیم که با استقبال و بازخورد خوب مردم مواجه بودیم و از این جهت اظهار رضایت کردند و در دفتر یادداشت موزه نظرات خود را نیز به رشته تحریر درآوردند.

وی اضافه کرد: هم چنین یکی از رویدادهایی که از ۲۸ اسفندماه در موزه بزرگ خراسان آغاز شد، شروع پروژه‌ای بود که با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری مشهد صورت گرفت. این پروژه بزرگ‌ترین پرده شاهنامه‌خوانی ایران است که ۸ متر طول و ۲.۵ متر عرض دارد.

صفرنژاد عنوان کرد: یکی از اساتید پیشکسوت هنر قهوه‌خوانی و شاهنامه‌خوانی به نام استاد حمیدی این پروژه را آغاز کردند و چندین صحنه از زندگی فردوسی و تاریخ ایران و خراسان و حتی ورود امام رضا(ع) را به مشهد نیز در این پرده نقاشی می‌کنند و تا چند ماه آینده هم به اتمام می‌رسد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر انجام این نقاشی در موزه بزرگ خراسان صورت می‌گیرد که پس از اتمام در همین مجموعه رونمایی خواهد شد و سپس به مجموعه‌های دیگر هم برای بازدید عموم نیز منتقل می‌شود و می‎توان یکی از رویدادهای فرهنگی بسیار خوب نیز به شمار می‌رود.