تولیت آستان قدس رضوی گفت: انقلاب اسلامی ایران تأثیر بسزایی در دمیده شدن روح خودباوری و اعتمادبه‌نفس در مظلومان و آزادی خواهان عالم داشته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی در دیدار سرکشیک‌های حرم مطهر امام رضا(ع) ضمن تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی، یکی از دستاوردهای مهم انقلاب را تحقق مردم‌سالاری دینی و مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود معرفی و اظهار کرد: ملت ما پیش از انقلاب در کوچک‌ترین تصمیمات کشور دخالت نداشتند، مقدرات کشور در سفارتخانه‌های انگلیس و آمریکا تعیین می‌شد و این نهایت خفت و خواری برای یک ملت و کشور است.
وی در ادامه به تأکیدات اسلام در خصوص حفظ کرامت و عزت‌نفس مسلمانان اشاره و تصریح کرد: خداوند، پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) هرگز برای مسلمانان ذلت و زبونی را نمی‎پسندند و همواره امت اسلامی را به حفظ عزت و کرامت خود توصیه کرده‌اند.
تولیت آستان قدس رضوی مهم‌ترین برکت انقلاب اسلامی را بازگشت عزت به مردم ایران دانست و ابراز کرد: امروز دیگر دشمنان دین نمی‌توانند برای شیعیان امام صادق(ع) تصمیم بگیرند و ما به برکت انقلاب اسلامی عزت پیداکرده‌ایم، در کشورهای منطقه می‌بینیم که مسلمانان گرفتار چه خفت و ذلتی هستند و در کاخ‌ سفید برای سرنوشت آن‌ها تصمیم گرفته می‌شود.
وی افزود: حکمرانان کشورهای مرتجع منطقه ظاهر پرطمطراق با عناوین ملک و پادشاه دارند اما در باطن درنهایت خفت و ذلت در برابر کفار هستند، انقلاب اسلامی آن عزتی را که خداوند برای مؤمنان مقرر فرموده و طاغوت از ما گرفته بود را بازگرداند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی مستقل است و خود برای منافع و آینده خویش تصمیم می‎گیرد، عنوان کرد: نه از اخم قدرت‌های بزرگ می‌هراسیم و نه فریب لبخندهایشان را می‌خوریم، روی پای خودمان ایستاده‌ایم و عزت، استقلال، فرهنگ و دینمان را پاس می‌داریم، البته حفظ عزت و استقلال و ایستادن در برابر زورگویی هزینه دارد که هزینه‌اش را هم می‌پردازیم.
وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در منطقه یک کشور قدرتمند و تأثیرگذار است، تصریح کرد: روزگاری قدرت‌های استعماری دنیا تنها نفت این کشور را برای سرقت می‌شناختند، اما امروز تمام قدرت‌های عالم می‌دانند هیچ طرح و پروژه‌ای در منطقه بدون همراهی و اراده ایران عملی نخواهد شد و این دستاورد کوچکی نیست.