‎شهردار مشهد گفت: کاری که در مشهد از ۱۵ سال پیش آغاز شده و یکی از برند‌های مشهد محسوب می‌شود امسال به بلوغ خود خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، “محمدرضا قلندرشریف” در حاشیه بازدید از المان‌های نوروزی مشهد با بیان اینکه مشهد یک شهر شناخته شده در کشور در حوزه المان‌های نوروزی به حساب می‌آید، اظهار کرد: همه کسانی که در درجه اول برای زیارت حضرت رضا(ع) به مشهد مشرف می‌شوند می‌توانند از برنامه‌ها و جشنواره‌های مختلفی که تدارک دیده شده استفاده کنند.

وی افزود: المان‌های نوروزی در مشهد یک برند محسوب می‌شود که از ۱۵ سال پیش آغاز شده و در حال حاضر به بلوغ خود می‌رسد.

شهردار مشهد خاطر نشان کرد: بعد از این همه سال مردم شریف مشهد از مدیریت شهری توقع دارند المان‌ها نسبت به گذشته بهتر شود و انشاالله امسال این اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به اینکه در طراحی المان‌های امسال علاوه بر هنرمندان مشهدی از هنرمندان کشوری نیز استفاده شده است، تصریح کرد: برای طراحی المان‌ها هر ساله یک عزم جدی وجود دارد و امسال باتوجه به تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان سعی بر تلفیقی بودن بعضی از المان‌ها شده است.

قلندرشریف با بیان اینکه سعی شده المان‌های امسال هر کدام پیامی برای زائران و مجاوران داشته باشد، بیان کرد: در حوزه گل آرایی نیز اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و حدود یک ماه است که شاهد شهرتکانی در نقاط مختلف مشهد هستیم.

وی ضمن اشاره به کاشت ۲هزار و ۵۰۰ گل فصلی در گلدان‌های بزرگ شهری اظهار کرد: باتوجه به اینکه مرکز حضور زائران در مشهد منطقه ثامن خواهد بود حدود ۲ هزار و ۲۰۰ گلدان در این منطقه قرار خواهد گرفت.

شهردارمشهد تصریح کرد: امسال شاهد صدها المان مختلف در نقاط مختلف شهر خواهیم بود که بعضی از این المان‌ها بازسازی مجدد شده و بعضی دیگر برای اولین بار ساخته شده و در سطح شهر نصب خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: المان‌ها بر اساس نام محلات و خیابان‌ها جانمایی شده و از ۲۰ اسفند ماه المان‌ها وارد مرحله نصب خواهد شد.

قلندرشریف با بیان اینکه سال آینده جشنواره المان‌های نوری در بوستان کوهسنگی برپا خواهد شد، گفت: جشنواره المان‌های نوری برای اولین بار در سطح کشور به همت متخصصان و هنرمندان برگزار خواهد شد که خانواده‌ها می‌توانند از این المان‌ها بازدید کنند.وی ادامه داد: برخورد لازم می‌دانم بابت فعالیت‌های فشرده معاونت فرهنگی اجتماعی در ایام متصل به نوروز از همه دست اندرکاران به خصوص هنرمندان قدردانی کنم.