معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: از تاریخ 25 اسفندماه تا 25 فروردین ماه، خدمات مختلفی به زائران در ایستگاه های استقبال از زائر و همچنین در مراکز اسکان اضطراری و موقت ارائه شده است.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، سید جلیل بامشکی در تشریخ خدمات ارائه شده به زائران در ایام نوروز اظهارکرد: امسال با توجه به تقارن بهار طبیعت با ماه مبارک رمضان، ایستگاه های استقبال از زائر در چهار محور ورودی شهر مشهد از جمله محور مشهد- نیشابور، مشهد- قوچان، پایانه مسافربری امام رضا(ع) و ایستگاه راه آهن به مدت یکماه فعال و به زائران خدمات مختلفی از جمله معرفی مراکز گردشگری و همچنین مراکز اسکان سطح شهر، توزیع نقشه و بروشور و بسته های متبرک، برنامه های فرهنگی وهنری، افطاری ساده و خدمات بهداشتی ارائه شد.

وی با بیان اینکه در طول این مدت ۹۳ هزار و ۸۹۲ نفر از خدمات ایستگاه های استقبال از زائر بهره مند شدند افزود: علاوه بر این نیز، ۲۴ هزار و ۴۱۴ نفر، از خدمات ۱۶ پایگاه راهنمای زائر سطح شهر مشهد که در طول این ایام فعال بودند استفاده کردند.

معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به توزیع محصولات فرهنگی در پایگاه‌های راهنمای زائر نیز افزود: ۷ هزار و ۳۸۸ محصول شامل نقشه به همراه بروشور معرفی مناطق گردشگری و هویتی شهر مشهد در پایگاه های راهنمای زائر در بین زائران توزیع شده است.

بامشکی تصریح کرد:در طول یکماه،۶۷ هزار و ۴۰۲ نفر در مراکز اسکان اضطراری و موقت شهرداری مشهد پذیرش شدند که از این تعداد، ۵۶هزار و ۵۱۰ نفر متعلق به اسکان موقت و ۱۰ هزار و ۸۹۳ نفر نیز مربوط به اسکان های اضطرار بوده است.

وی در ادامه افزود: همچنین از تاریخ ۲۵ اسفندماه تا ۲۵ فروردین، هزار و ۹۹۶ تماس با سامانه تلفنی پاسخگویی راهنمای زائر (۰۵۱۳۱۳۵) جهت اطلاع از وضعیت اسکان ها و همچنین مراکز تاریخی، فرهنگی، زیارتی گردشگری و هویتی شهر مشهد گرفته شده است.