نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان برگزاری مراسم اربعین و حضور مسلمانان از ایران و دیگر کشورها در این مراسم معنوی، اعلام آمادگی کرد که در صورت تمایل مسلمانان تایلند به شرکت در این مراسم همکاری صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب و هیات همراه در جریان سفر به تایلند و دیدار با محمد جلاالدین حسین (شیخ الاسلام) و امیرالحاج (رییس حج و زیارت) درباره مشترکات دو کشور در خصوص مسایل حج گفت وگو کردند.

سرپرست حجاج ایرانی در این دیدار، انتخاب شیخ الاسلام تایلند را به این سمت تبریک گفت و از نقش آفرینی وی به عنوان محور وحدت مسلمانان تایلند و درجهت رشد و تعالی مردم مسلمان این کشورتقدیر کرد.

نواب با اشاره به زندگی مسالمت آمیز ادیان، اقوام و مذاهب مختلف در ایران، از وجود چنین وضعیتی در تایلند اظهار خرسندی کرد.

وی با ابراز تاسف از وقایع اخیر فاجعه آمیز در غزه، از مواضع شیخ الاسلام درحمایت از مردم غزه قدردانی و ابراز امیدواری کرد که بقیه اتباع تایلندی که توسط رژیم صهیونیستی به غزه فرستاده شده بودند، به کشورشان بازگردند.

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت همچنین به روابط خوب ایران و تایلند و نقش شیخ الاسلام در ارتقای این روابط درآینده اشاره کرد و با یادآوری دیدارهایی که با امیرالحاج کشورهای مختلف در مکه انجام می شود از امیرالحاج تایلند برای حضور دربعثه جمهوری اسلامی ایران و همچنین سفر به کشورمان دعوت بعمل آورد.

بر اساس گزارش ایرنا، نواب در ادامه به نحوه ثبت نام و تعداد حجاج ایرانی اهل سنت و آمار افراد باقیمانده برای تشرف به سرزمین وحی اشاره کرد و با بیان برگزاری مراسم اربعین و حضور مسلمانان از ایران و دیگر کشورها دراین مراسم معنوی، اعلام آمادگی کرد که در صورت تمایل مسلمانان تایلند به شرکت در این مراسم همکاری صورت گیرد.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به برخی تفاوت ها در مناسک حج شیعیان و اهل سنت خواستار فراهم کردن شرایط و زمینه انجام مناسک طبق مذهب تشیع برای شیعیان تایلند شد.