رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به سرانجام اعزام زایران عمره مفرده گفت: اعزام کاروان‌های حج تمتع از اردیبهشت ۱۴۰۳ صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت با حضور در غرفه مهر در نمایشگاه رسانه‌های ایران و در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: کسانی که پیش ثبت نام حج تمتع را انجام دادند از روز یکشنبه آینده همزمان با میلاد امام زمان می‌توانند در کاروان‌ها ثبت نام کنند.

وی افزود: اعزام کاروان‌های حج تمتع از ۲۰ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ آغاز می‌شود.

حسینی در خصوص امکان افزایش ظرفیت زائران حج تمتع گفت: ما درخواست افزایش ظرفیت تعداد حجاج تمتع را داشته‌ایم که باید کشور میزبان موافقت کند، ۸۷ هزار و ۲۵۰ نفر کل ظرفیت اعزام ما در سال آینده است.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص کاهش کیفیت خدمات دهی و ادغام کاروان‌ها گفت: وقتی کاهش نیروی انسانی داشته‌ایم خدمات دیگری از کشور میزبان دریافت کرده‌ایم مثلاً سعی کردیم اگر مأمور اجرایی کم می‌کنیم از توانمندی کشور میزبان استفاده کنیم و باید برای برون رفت از این شرایط از استعداد کشور میزبان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: حداقل هزینه حج تمتع ۱۶۲ میلیون تومان و حداکثر هزینه تا ۱۸۸ میلیون تومان برآورد شده است و بسته به کیفیت هتل متفاوت است و تا اعزام زائران حج این قیمت تغییر نخواهد کرد.

وی در خصوص عمره مفرده گفت: چندین شرکت با شرکت‌های سعودی وارد مذاکره شدند هتل‌ها اجاره شد. کشور میزبان ویزا هم صادر کرد، برای ۲ هزار و ۶۰۰ نفر ویزا صادر شد. اما مجوز نهایی پرواز به شرکت حمل و نقل هوایی ما داده نشد، پیگیری هم صورت گرفت اما همچنان کشور میزبان می‌گوید به زودی مشکل برطرف می‌شود.

وی تاکید کرد: در سازمان حج و زیارت آمادگی دارد به محض اعلام کشور میزبان زائران را اعزام کنیم. ممکن است دهه آخر ماه رمضان یا شوال بتوانیم زائران عمره را اعزام کنیم، ما منتظر اعلام موافقت کشور میزبان هستیم.