استاندار خراسان رضوی گفت: همزمانی ماه مبارک رمضان با نوروز در سال جدید، احتمال بیشتر شدن مدت ماندگاری زائران در این استان را به میزان چشمگیری افزایش داده است.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، یعقوبعلی نظری روز چهارشنبه و در جریان مانور استانی ارائه خدمات به زائران نوروزی افزود: با توجه به این شرایط، پیش‌بینی می‌شود شمار مسافران در نوروز پیش رو مانند سال گذشته به ۱۰ میلیون نفر برسد.

دبیر کارگروه ملی زیارت و رییس ستاد قرارگاه خدمات سفر خراسان رضوی ادامه داد: زیارت به عنوان یک موضوع راهبردی در سطح ملی و استانی مورد نظر مسوولان است و باید بتوانیم زمینه ساز حضور مردم و بهره مندی آنان از زیارت باشیم، چرا که زیارت می تواند بر تمام حوزه‌های مختلف زندگی از جمله فرهنگی و اجتماعی تاثیر بگذارد.

استاندار خراسان رضوی: احتمال افزایش ماندگاری زائران در نوروز آینده بسیار است

نظری با اشاره به فعال شدن ۲ قرارگاه مدیریت و برنامه‌ریزی خدمات سفر در استان، گفت: یکی از این قرارگاه ها با رویکرد استانی فعالیت خواهد کرد و قرارگاه دیگر اختصاصی مشهد است تا خدمات مورد نیاز زائران امام هشتم (ع) را در مقصد زائران، مدیریت کند.

وی با اشاره به همزمانی ایام نوروز با ماه مبارک رمضان گفت: برنامه‌های نوروزی باید متناسب با ماه رمضان تنظیم شود و بر این اساس خدمت‌رسانی به زائران از امروز در سراسر استان آغاز شده که تا ۲۴ فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

نظری در خصوص تامین ظرفیت حمل‌ونقل عمومی به خصوص برای سفر هوایی افزود: ظرفیت حمل و نقل عمومی در حوزه هوایی، ریلی و جاده‌ای در حال پیگیری است و این ظرفیت‌ها به طور مرتب در حال توسعه و اصلاح است و این در حالی است که به لحاظ فنی بودن موضوع و منابع‌بر بودن موضوعات، این کار به زمان لازم نیاز دارد.

ثروت و سرمایه زیارت برای مردم کشور

جانشین ستاد قرارگاه خدمات سفر استان در قرارگاه عملیاتی مرکزی ستاد خدمات سفر زائران خراسان رضوی گفت: قدردان گذشتگان خود هستیم که سنت‌ دیرینه میزبانی از زائران را برای ما به یادگار گذاشتند و موضوع زیارت به عنوان ثروت و سرمایه ای برای مردم ایران، باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد افزود: امسال دوره خدمت به زائران رضوی طولانی تر است و بر اساس پیش‌بینی‌ها چهار بازه زمانی ۲۵ تا ۲۸ اسفند امسال، ۲۸ اسفند امسال تا چهارم فروردین سال آینده، ۱۰ تا ۱۳ فروردین سال ۱۴۰۳ و همزمان با شبهای قدر و نیز ۲۲ تا ۲۴ فروردین و ایام عید فطر برای اوج حضور زائران در نظر گرفته شده است.