مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از آغاز مرحله دوم مرمت اضطراری و استحکام بخشی اثر تاریخی سرای عزیزالله اف در مشهد خبر داد.

اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی روز چهارشنبه به نقل از ابوالفضل مکرمی‌فر گزارش داد: این بنای تاریخی که در ۲۰۰ متری حرم مطهر رضوی قرار دارد دارای ۲ حیاط مرکزی است که پیرامون آنها حجره‌ها و غرفه‌های تجاری و مکان فعالیت کسبه بازار قرار گرفته است.

وی افزود: مرمت این بنا با مشارکت شهرداری و کسبه از سال گذشته آغاز شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: مطالعات و آسیب شناسی با هزینه ۲۰۰ میلیون ریال در سال ۹۷ آغاز و طرح مرمتی بنا در شورای فنی تصویب و پس از طی مراحل قانونی به پیمانکار ابلاغ شده است.

وی گفت: مرحله اول اقدامات مرمتی شامل جمع‌آوری آوارها و نما، سبک‌سازی و مقاوم سازی در حیاط اول با هزینه یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

مکرمی‌فر افزود: مرحله دوم مرمت کاروانسرای عزیزالله اف شامل دفع آب‌های سطحی، زه کشی، انتقال فاضلاب و مقاوم سازی سازه است.

کارونسرای عزیزالله اف از بناهای تاریخی مشهد است که در سال ۱۳۰۷ به دستور حاج غلام حسین مشهدی ساخته شده است. این اثر تاریخی به شماره ۴٠٣٠ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.