معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: طرح ترویج آداب سنتی و مذهبی زیارت و جلوگیری از رسوم غلط در آداب زیارت در مشهد اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، محمدحسین رضایی در اولین گردهمایی طلایه داران معروف خراسان رضوی در مشهد افزود: هدف از اجرای این طرح توسعه معروفات و زدودن منکرات در حریم حرم مطهر رضوی و سایر نقاط در معرض آسیب، ایجاد فضای سالم معنوی و حفظ قداست حرم مطهر امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح طلایه داران معروف در قالب گروه‌های ۱۰ نفره در ۶ محور منتهی به حرم مطهر رضوی و نقاط زائر پذیر شهر مشهد فعالیت خواهند کرد.

معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: همچنین در اجرای طرح نوروزی تذکر لسانی توسط طلایه داران معروف، عفاف و حجاب و پوشش اسلامی، ویترین مغازه ها و مانکن‌ها، سد معبر، توقف غیرمجاز وسایل نقلیه، نصب پرده یا بروشور در زمینه نماز اول وقت پشت در مغازه‌ها، کسب رزق حلال و منع حرام خواری، جلوگیری از کالای قاچاق، منع فروش نمادهای غیر اسلامی و جلوگیری از  گرانفروشی مورد نظر می‌باشد.

مشاور دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور نیز در این گردهمایی گفت: تذکر امر به معروف و نهی از منکر، لسانی است بطوریکه فردی که واجبی را فراموش کرده است با شنیدن تذکر کوتاه به گناهش فکر می‌کند و گناه و تخلف در جامعه عادی سازی نمی‌شود.

علی تقوی افزود: تذکر لسانی‌ در کاهش تخلفات تاثیر داشته و شیرین ترین تعامل اجتماعی است.

معاون آموزش و پژوهش ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی هم با اشاره به راه اندازی نهضت آموزش امر به معروف و نهی از منکر در استان گفت: در سال جاری ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از نیروهای مردمی پس از فراگیری آموزشهای لازم در این زمینه سازماندهی شدند.

مهدی سالاری افزود: همچنین ۵۰۰ نفر از کارکنان ادارات آموزشهای مقدماتی در این زمینه را فراگرفتند.

وی ادامه داد: از مهمترین فعالیتهای سفیران معروف می‌توان به آموزش نیروهای مردمی مساجد، کارکنان ادارات دولتی، حراست فیزیکی بوستان‌ها و قطارشهری اشاره کرد.