دولت سعودی برای صدور ویزای عمره‌ گزاران پنج کشور محدودیت‌هایی اعمال کرده است؛ به طوری که زائران برخی کشورها برای اخذ ویزا باید اثرانگشت خود را نیز در سامانه ویزا ثبت کنند.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز،هم‌اکنون عمره مفرده از کشور‌های مختلف برقرار است و دولت عربستان نیز برای سهولت امر اقدام به اخذ ویزای عمره به صورت الکترونیکی کرده است.

برای اخذ ویزای عربستان جهت تشرف به عمره مفرده، کشور‌های مختلف موظف هستند تا اطلاعات گذرنامه زائران را در سامانه‌ ای وارد کرده و منتظر تأیید سعودی‌ ها باشند تا پس از صدور ویزا امکان تشرف به سرزمین وحی را داشته باشند. همچنین بر اساس تصمیم سعودی‌ ها اعتبار ویزای زائران از یک ماه به سه ماه افزایش یافته است.

با این وجود، مسئولان سعودی اعلام کردند زائران پنج کشور انگلیس، تونس، کویت، بنگلادش و مالزی برای اخذ ویزای عمره باید احراز هویت بیومتریک شوند؛ به طوری که علاوه بر اطلاعات گذرنامه‌ ای باید اثرانگشت خود را نیز در سامانه اخذ ویزا ثبت کنند. البته در صورت نیاز باید اسکن چهره را نیز انجام دهند.

سعودی‌ها هنوز دلیل این اقدام را اعلام نکرده اند، اما به گفته برخی از مسئولان عربستان، حفظ امنیت زائران خانه خدا مهم‌ ترین دلیل اجرای این تصمیم بوده است.

گفتنی است با عادی شدن شرایط کرونا در جهان، میلیون‌ ها زائر از کشور‌های مختلف به زیارت خانه خدا و انجام عمره مفرده مشرف می‌ شوند. با این وجود، عمره مفرده برای ایرانیان به دلیل نداشتن روابط سیاسی بین دو کشور و نداشتن حمایت کنسولی برقرار نشده است و بیش از هفت سال است که حدود ۶ میلیون ایرانی در انتظار برقراری عمره مفرده هستند.

  • منبع خبر : صدا و سیما