مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی از سهم ۱۱.۵ درصدی زائران خراسان رضوی در حج ۱۴۰۲ نسبت به تمام زائران سرزمین وحی در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز،

عباس خداشناس در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: سهم خراسان رضوی از ۸۵ هزار زائر حج تمتع کل کشور ۱۱.۵ درصد معادل ۹۸۴۵ زائر است که در قالب ۶۶ کاروان ساماندهی شده‌اند. همچنین از این تعداد  ۵۶۵۰ زائر از مقدس در قالب ۳۵ کاروان و ۴۱۹۵ زائر از سایر شهرستان‌های استان در قالب ۳۱ کاروان اعزام خواهند شد.

وی ادامه داد: به طور مجموع زائران سرزمین وحی در قالب ۷۵ کاروان زیارتی شامل ۶۶ کاروان از خراسان رضوی و ۹ کاروان از خراسان شمالی عازم عربستان خواهند شد. ۹۸۴۵ زائر از خراسان رضوی و ۱۲۹۷ زائر نیز از خراسان شمالی از طریق فرودگاه مشهد عازم سرزمین وحی خواهند شد.

مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی گفت: از ۶۶ کاروان خراسان رضوی ۲۶ کاروان به صورت مدینه قبل با ۴۰۱۰زائر و ۴۰ کاروان به صورت مدینه بعد با ۵۸۳۵ زائر به حج اعزام خواهند شد. از این تعداد کاروان، ۵۹ کاروان شیعه با ۸۷۶۵ زائر و ۷ کاروان اهل سنت با ۱۰۶۰ زائر هستند.

خداشناس با اشاره به اینکه ۲۰ پرواز مربوط به کاروان‌های مدینه قبل و ۲۹ پرواز مربوط به کاروان‌های مدینه بعد است، گفت: تمامی پروازهای زائران حج تمتع امسال با شرکت هواپیمایی ایران‌ایر انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: پروازهای کاروان‌های مدینه قبل از ۱۳ تا ۲۰ خرداد ماه و پروازهای کاروان‌های مدینه پس از ۱۷ تا ۲۵ خرداد ماه انجام خواهد شد.

  • منبع خبر : ایسنا