معاون امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: سبک زندگی حضرت ابوالفضل (ع) باید در عرصه‌های مختلف زندگی برای همه مسلمانان الگو قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، حجت الاسلام حجت گنابادی‌نژاد روز دوشنبه در مراسم جشن سالروز ولادت حضرت ابوالفضل در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی افزود: در این میان عاشورایی زیستن آرمان و قله‌ای است که باید دغدغه و اولویت زندگی باشد، شناخت حضرت ابوالفضل (ع) از مکتب امام حسین(ع) میسر است.

وی خاطر نشان کرد: امام صادق(ع)، ایمان محکم، بصیرت نافذ و وفای به عهد را به عنوان برخی از ویژگیهای حضرت ابوالفضل (ع) برشمرده‌اند، حضرت ابوالفضل تسلیم ولایت بود، مقام تسلیم از رضا هم بالاتر است. یعنی فرد غیر از آنچه که خدا می‌خواهد، ماموریتی ندارد.

معاون هماهنگ کننده و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی بیان کرد: تسلیم یکی از مراحلی است که انسانهای ممتاز و نمونه در آن امتحان می‌شوند و حضرت ابوالفضل در این مسیر خوش درخشید.

حجت الاسلام گنابادی نژاد با بیان اینکه شهدا شاگردان مکتب سید الشهدا و حضرت ابوالفضل (ع) بودند، گفت: رزمندگان، شهدا و جانبازان و مدافعان حرم از جان خود برای دفاع از میهمن و انقلاب گذشتند، 

وی خاطر نشان کرد: وفای به عهد از دیگر ویژگیهای حضرت عباس(ع) است و اکنون اگر  دادگاهها شلوغ و اختلافات خانوادگی زیاد شده است، به این دلیل است که عهدهای ما درحال کم اعتبار شدن است، در حالیکه حضرت ابوالفضل (ع) آمد تا درس تعهد را برای ما به یادگار بگذارد.

  • منبع خبر : ایرنا