رئیس سازمان حج و زیارت گفت: طبق تاکید رئیس جمهور، توسعه، تبیین و مردمی سازی زیارت باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، سید صادق حسینی خدمت رسانی به حجاج و زایران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را توفیق الهی دانست و تاکید کرد: همه کارگزاران و دست اندرکاران حج خدمت رسانی خاضعانه و خالصانه را سرلوحه خود قرار دهند و در راستای تسهیل امور زیارتی و فراهم آوری شرایط زیارت آسان و ارزان کوشا باشند.

وی مهمترین راهبرد سازمان حج وزیارت در حج امسال را اهتمام به عزت، کرامت، سلامت و امنیت حجاج دانست و تاکید کرد: این راهبرد و همچنین برنامه ریزی دقیق با وجود کمبود وقت و تاخیر در اعلام زمان حج از سوی کشور میزبان و عنایت الهی و اهل بیت عصمت و طهارت صلوات الله موجب شد تا حجی آرام و عزتمندانه، همراه با رضایت حداکثری را شاهد باشیم.

حسینی افزود: برنامه ریزی دقیق و تسهیل امور زایران و راهبرد تدوین شده در راستای عزتمندی همراه با کرامت و امنیت و سلامت همیشه باید سرلوحه امور زیارتی اعم از زیارت حج و اعتاب مقدسه قرار گیرد.

وی به سخنان اخیر رییس جمهوری کشورمان در ستاد مرکزی اربعین اشاره کرد و گفت: براساس فرمایش ایشان توسعه، تبیین و مردمی سازی فرهنگ زیارت باید مورد توجه قرار گیرد؛ بنابراین همه دست اندرکاران حج و کارگزاران وظیفه دارند در این راستا تلاش کنند.

حسینی تصریح کرد: توجه به زیارت آسان و ارزان برای مشتاقان سفر‌های زیارتی تاثیرات بسزایی را به لحاظ فرهنگی به دنبال خواهد داشت و جامعه‌ای که با فرهنگ زیارت عجین باشد از آسیب‌های اجتماعی نیز به دور خواهد بود.

  • منبع خبر : صدا و سیما