یک مدرس دانشگاه اظهار کرد: توریسم غذایی در ایران ناشناخته است که با بهره گیری از تبلیغ مناسب می‌توان این نوع گردشگری را در کنار گردشگری طبیعی، فرهنگی و تاریخی در کشور توسعه بخشید.

ناصر امینیان تصریح کرد: سفره ایرانی به علت تنوع و تکثر اقوام و فرهنگ‌های مختلف، دارای ظرفیت خوبی برای رونق گردشگری در ایام مختلف سال است.

به گفته وی گردشگری غذایی یکی از شاخه‌های گردشگری سلامت است و سفره ایرانی به علت دارا بودن انواع پلو ها، چلو ها، آش ها، کتلت‌ها و خوراک ها، با آداب خاص پذیرایی که در آن رعایت می‌شود، می‌تواند به عنوان عنصر جذابی برای جهانگردان مصرف گرایی که با غذا‌های آماده (فست فود) دچار یکنواختی شده اند و به دنبال به دست آوردن غذا‌های طبیعی و نو در جیره غذایی روزمره سفر می‌کنند، نقش ایفا کند.

این کارشناس گردشگری خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه‌های صنایع غذایی و تبلیغات به روز و به موقع، ایجاد دفاتر دائمی در کشور‌های هدف و ارایه سی دی، بروشور و فیلم برای معرفی غذا‌های ایرانی از مهمترین راهکار‌های جذب گردشگری غذایی در ایران محسوب می‌شود.

امینیان ادامه داد: گنجاندن برنامه غذایی در تور‌های ورودی توسط آژانس‌های مسافرتی و تعیین تاریخ‌های مشخص در فصول بهار و پاییز (فصل سفر ایران) برای برگزاری همایش‌های تور‌های غذایی از دیگر راهکار‌های لازم برای جذب گردشگر غذایی هستند.

  • منبع خبر : ایرنا