رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: اعزام بیست و سومین دوره عتبات دانشگاهیان،از جمعه ۷ بهمن تا ۲۷ اسفند ماه در قالب کاروان‌های هوایی و زمینی انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز،

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطهری پور، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اعلام این خبر اظهار کرد: این دوره، یکی از بهترین زمان‌های اعزام به عتبات عالیات است، چون با ایام مناسبتی ویژه ای، چون اعیاد خجسته ماه‌های رجب و شعبان همزمان شده است و امیدواریم زائران بهترین بهره را از این سفر معنوی کسب کنند.

وی در مورد فرایند زمانی این دوره از سفر دانشگاهیان به عتبات گفت: ثبت نام بیست و سومین دوره عتبات دانشگاهیان از ۲۲ دی آغاز و تا روز پنج شنبه ۲۹ دی در سایت لبیک ادامه داشت و در این مدت ۵ هزار و ۷۲ نفر از دانشگاهیان کشور با مراجعه به سایت labbayk.ir نسبت به ثبت نام اقدام کردند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: قرعه کشی از میان دانشگاهیان متقاضی تشرف به عتبات عالیات، به صورت اینترنتی انجام و نتایج آن در سایت لبیک اعلام شد. بیشترین تعداد ثبت نام کنندگان این دوره به دانشجویان متاهل، دختران و پسران دانشجو اختصاص دارد.

حجت الاسلام مطهری پور با اشاره به تلاش ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در ارائه خدمات مطلوب و مناسب و مدیریت هزینه‌های سفر، تاکید کرد: در این دوره نیز همچون دوره‌های قبل صرفا هزینه تمام شده برای زائران لحاظ شده و در مقایسه با هزینه کاروان‌های با خدمات مشابه، پائین‌تر است.

وی گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده مدت اقامت زائران در کشور عراق ۷ شب خواهد بود.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اضافه کرد: در دوره قبل، به دلیل محدودیت‌های موجود زمینه تشرف تعدادی از مشتاقان زیارت سیدالشهدا (ع) با کاروان‌های ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان فراهم نشد.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور ادامه داد: آن دسته از دانشگاهیانی که در دوره بیست و دوم به عنوان زائر اصلی در قرعه کشی به صورت زمینی یا هوایی انتخاب شدند و به دلیل لغو پرواز یا شرایط کرونایی، امکان اعزام پیدا نکردند در این دوره در اولویت اعزام هستند.

وی گفت: با همکاری بعثه مقام معظم رهبری برنامه‌های مذهبی و فرهنگی ویژه‌ای برای این دوره تدارک دیده شده است از جمله برگزاری مسابقات مختلف ادبی، هنری، زیارت ویژه و … و این برنامه‌ها وجه تمایز و امتیاز کاروان‌های دانشگاهیان از سایر کاروان‌ها تلقی می‌شود.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: اسکان همه زائران دانشگاهی در کربلا و نجف در هتل متمرکز خواهد بود و تلاش بر آن بوده که هتل‌ها در اختیار دانشگاهیان قرار گیرد و همراهی روحانیان و مدیران مجرب و با سابقه با کاروان‌های دانشگاهیان جهت توسعه و تعمیق باور‌های دینی و انقلابی زائران از اولویت‌های ستاد اجرایی خواهد بود.

  • منبع خبر : صدا و سیما