شهردار مشهدگفت: همه ورودی‌ها و خروجی‌های کلانشهر مشهد پایش می شود تا مسافران به راحتی از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده و یا با خودروی شخصی تعیین مسیر کنند.

سید عبدالله ارجائی به امر مهم اسکان زائران نیز اشاره و بیان کرد: گرچه مسوولیت اسکان با شهرداری نیست اما این نهاد در جوار همه هتل‌ها، مسافرخانه‌ها ، مدارس، مساجد و حسینیه‌های مشهد آماده خدمت به زائران و مسافران است. 

وی افزود: شهرداری مشهد همچنین در ایام نوروز پیش‌رو ۱۲ مکان اقامتی را با گنجایش افزون بر ۲۰ هزار نفر آماده کرده است تا در اختیار اسکان زائران قرار گیرند. 

شهردار مشهد ادامه داد: امسال بیش از سال‌های دیگر میهمان خواهیم داشت و قول داده‌ایم مراقب میهمانان امام رضا(ع) باشیم و مردم نیز می‌توانند از زائران و مسافران پذیرایی کرده و آنان را اسکان دهند.

آمادگی برای راه‌اندازی ۱۰۰ مرکز عرضه مستقیم کالا

شهردار مشهد با اشاره به دسترسی آسان زائران مشهدالرضا به اقلام و کالاهای مورد نیازشان گفت: شهرداری مشهد آماده برپایی ۱۰۰ فروشگاه موقت در سطح این شهر است که تعدادی از آنها نیز تاکنون فعال شده‌اند، زیرا گرچه این اقدام برای شهرداری هزینه‌ مضاعف دارد اما اقدامی در راستای دسترسی آسان و فوری عموم زائران و مسافران به مایحتاج روزانه مانند مواد گوشتی و پروتئینی، برنج، میوه و اقلام مشابه است. 

ارجائی به ارائه تخفیف تا ۳۰ درصد بهای کالاها در سطح فروشگاههای شهرداری اشاره و بیان کرد: علاوه بر اینها اگر دیگر نهادهای مرتبط دولتی در صدد برپایی غرفه‌ باشند، شهرداری آماده همکاری رایگان با آنها است. همچنین در صورت تقاضا، غرفه‌هایی در بازار میوه و تره‌بار در دسترس اتاق اصناف مشهد قرار می‌گیرد.

وی کالاهای اساسی پر تقاضای زائران و مسافران را اقلامی محدود نظیر تخم‌مرغ، سیب زمینی، پیاز، نان، شیر، ماست و چند مورد مشابه ذکر و بیان کرد: شهرداری مشهد آماده همکاری با استاندار خراسان رضوی برای تامین فیزیکی نیازهای بازار در این اقلام است.  

شهردار مشهد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا همچنین گفت: ۸۰ درصد زائران و مسافران نوروزی با خودروی شخصی وارد مشهد می‌شوند.