معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: پساکرونا موعد قطعی برای جهش ورود زائران خارجی متقاضی خدمات درمان به این استان است.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد افزود: با توجه به شیوع کرونا طی ۲ سال اخیر ورود زائران خارجی متقاضی بهره‌مند از خدمات درمان کاهش یافته است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر این مقطع فرصتی شد که در خصوص برخی زیرساختهای مورد نیاز از جمله سامانه جامع گردشگری سلامت، زمینه‌های تسهیل حضور زائران و نظارتهای لازم در کم و کیف خدمات درمانی اقدامات موثر و شایسته‌ای انجام شود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: تبعات ناشی از افزایش نرخ ارز و ارزانی نسبی خدمات حوزه درمان و سلامت در ایران نسبت به دیگر رقبا و برخی تحولات منطقه‌ای زمینه هایی فراهم کرده که در صورت تغییر شرایط کرونایی و گذر از این وضعیت می توانیم شاهد جهشهای مناسب و چشمگیر در این حوزه باشیم.

وی افزود: علاوه بر آن برخی پروژه‌های تحقیقاتی طی دوران شیوع کرونا در این حوزه آغاز شد که می‌تواند زمینه تقویت اصولی حوزه سلامت و خدمات درمانی به گردشگران خارجی را فراهم کند.

گردشگری سلامت به گردشگری پزشکی، گردشگری درمان طبیعی و همچنین گردشگری صحت، تندرستی و نیز پیشگیری تقسیم بندی می‌شود.

  • منبع خبر : ایرنا