سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: از ۵۴۰ مسابقه قرآنی جهان که طی سالهای گذشته تاکنون برگزار شده، ۶۰ درصد مقام‌های به دست آمده متعلق به قاریان ایران است.

حجت الاسلام غلامرضا عادل در حاشیه برگزاری چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: براساس آمار موجود از ابتدای برگزاری مسابقات جهانی قرآنی کریم تاکنون حدود ۳۷۰ مقام مسابقات متعلق به قاریان ایران است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه ۴۰ درصد مقام های قرآنی متعلق به دیگر کشورها است، ایران از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است.معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: در این دوره از مسابقات با توجه به هماهنگی به انجام رسیده و ارزیابی های به عمل آمده کشورمان در برگزاری مسابقات قرآنی به رکورد بالایی دست پیدا کرده است.

عادل با بیان اینکه ۴۴ کشور در این دوره از مسابقات قاریان و حافظان قرآن کریم خود را به کشورمان اعزام کرده اند، گفت: در این دوره از مسابقات قاریان کشور مالزی با بیش از ۶۰ سال سابقه در عرصه مسائل قرآنی حضور دارند که این مهم سبب افزایش سطح مسابقات شده است.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: «یک کتاب، یک امت و کتاب مقاومت» شعاری است که برای این دوره از مسابقات انتخاب شده که این شعار پیام مهمی دارد که جهت گیری فعالیت های قرآنی باید در چه مسیری باشد.

عادل با اشاره به بخشی از شعار امسال مسابقات قرآن مبنی بر کتاب مقاومت بیان داشت: موضوع مقاومت از شاکله های اصلی توحید است زیرا که اصل مقاومت در بعثت انبیا نهفته است. خداوند در قرآن کریم می فرماید: «وَلَقَد بَعَثنا فی کُلِّ أُمَّةٍ رَسولًا أَنِ اعبُدُوا اللَّهَ وَاجتَنِبُوا الطّاغوتَ» ما در هر امتی پیغمبری را مبعوث کردیم و همه انبیا این حرف را داشتند که خدا را عبادت و با طاغوتیان مبارزه کنید. توحید و ایستادگی و استقامت در برابر ظلم و استکبار روح حاکم بر آیات الهی است.