دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: استان سیستان و بلوچستان ۱۰ درصد و فارس ۸ درصد بیشترین رشد تردد جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته را داشته‌اند، این در حالی است که استان‌های تهران و البرز با منفی ٢٧ درصد، کمترین میزان تردد نسبت به پارسال را ثبت کردند.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز از ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، سیدمصطفی فاطمی در شصت و پنجمین جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با بیان اینکه در برخی استان‌ها ظرفیت اقامتی رسمی تکمیل شده است، تصریح کرد: در برخی شهرهای استان‌های فارس، هرمزگان و کردستان ظرفیت اقامتی تکمیل شده است و برخی شهرها نیز ظرفیت دارند.

وی به رشد تردد جاده‌ای استان‌های کشور اشاره کرد و ادامه داد: استان سیستان و بلوچستلن ۱۰ درصد، فارس هشت درصد و هرمزگان بیشترین رشد تردد جاده‌ای را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته‌اند.

فاطمی با بیان اینکه دیگر استان‌ها با رشد منفی مواجه بوده‌اند، افزود: استان کرمان رشد صفر درصدی داشته و استان‌های یزد، خراسان جنوبی، تهران و البرز تا منفی ۲۷ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کردند.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اشاره به اوج ترافیک‌ در روزهای دوم و سوم فروردین، اظهار داشت: بعد از این ۲ روز وضعیت به شکل طبیعی بازخواهد گشت. همچنین در موضوع اسکان مشکل خاصی را در استان‌های مختلف نداشتیم.