وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه نوروز با مفاهیم ارزشی و دینی مردم گره خورده است، گفت: در لحظه تحویل سال علاوه بر اجرای برنامه در حرم مطهر رضوی و سایر اماکن مقدس در ایران، در اماکن تاریخی هم این برنامه به خوبی اجرا شد به گونه‌ای که در حافظیه ۳۰ هزار نفر مشارکت داشتند.

سید عزت‌الله ضرغامی امروز شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۳ در جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری در محل سالن خلیج فارس معاونت گردشگری وزرارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، اظهار داشت: این ستاد در طول سال فعال است اما در نوروز ماموریت‌های گسترده‌ای دارد. باید قدردان تلاش و زحمات همه اعضای ستاد باشیم که در این ستاد در طول سال و خصوصا در نوروز به مردم، گردشگران و مسافران نوروزی خدمت می‌دهند.

وزیر میراث فرهنگی اضافه کرد: در این ستاد جلسات به صورت منظم برگزار می‌شود، ۲۷ دستگاه عضو این ستاد هستند که به صورت منظم جلسات آن برگزار و روسا یا نمایندگان قانونی دستگاه‌ها در جلسات شرکت می‌کنند. در سطح استان‌ها نیز استانداران رئیس ستاد هستند و در تمام کشور استانداران به خوبی پای کار آمده‌اند.

ستاد خدمات سفر بهترین نمونه هم‌افزایی در حاکمیت ملی

ضرغامی در ادامه گفت: همه تلاش می‌کنند تا شاهد خدمت‌رسانی مطلوب به مردم خصوصا در طول سفرهای نوروزی باشیم. از تهران گرفته که در این ستاد برنامه‌ریزی‌ها در آن انجام می‌شود تا در سطح استان‌ها و شهرها که تمام استانداران، فرمانداران و شهرداران پای‌کار هستند.

وی به گزارش‌های ارائه شده از سوی استانداران و نمایندگان دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر اشاره کرد و افزود: خوشبختانه شرایط بسیار خوبی در سطح جامعه حاکم است. مردم عزیز ایران علاوه بر پاسداشت نوروز باستانی،همه شئونات ماه مبارک رمضان را گرامی می‌دارند و خوشبختانه مشکلی در سفرهای نوروزی امسال نداشتیم.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: یکی از راهبردهای دولت مردمی آیت الله رئیسی، بهره برداری از تمام امکانات و ظرفیت‌ها و استفاده از تمام آنها برای خدمت به مردم و پیشرفت کشور است. ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر یکی از بهترین نمونه‌های این راهبرد است و این ستاد را می‌توان بهترین نمونه هم‌افزایی در حاکمیت ملی دانست.

ضرغامی: نوروز با مفاهیم ارزشی و دینی مردم گره خورده است

هنگام سال تحویل ۳۰ هزار نفر در حافظیه حضور داشتند

ضرغامی همچنین به برنامه تحویل سال در مراکز فرهنگی تاریخی و اماکن مذهبی اشاره کرد و افزود: امسال خوشبختانه هم در مراکز فرهنگی تاریخی و نیز در مراکز مذهبی و زیارتی، برنامه تحویل سال به خوبی و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد. در لحظه تحویل سال علاوه بر اجرای برنامه در حرم مطهر رضوی و سایر اماکن مقدس در ایران، در اماکن تاریخی نیز این برنامه به خوبی اجرا شد به گونه ای که در حافظیه ۳۰ هزار نفر مشارکت داشتند و در فضایی معنوی سال نو را تحویل کردند و خوشبختانه هیچ مشکلی نداشتیم و به آثار تاریخی نیز آسیبی وارد نشده است.

وی اضافه کرد: برگزاری مراسم سال تحویل در مراکز فرهنگی تاریخی و اماکن مذهبی مانور نظم بود و نشان می‌دهد که نوروز با مفاهیم ارزشی و دینی مردم خوب ما گره خورده است.

بنا بر این گزارش، این نشست با حضور تعدادی از وزرا، جمعی از معاونان وزرا، نمایندگان دستگاه‌های عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر برگزار شد.

در ابتدای این جلسه تعدادی از استانداران به صورت برخط به ارائه گزارش پرداختند و چند نفر از معاونان وزرا و نمایندگان دستگاه‌های عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گزارش‌های خود را درباره خدمت‌رسانی به گردشگران در نوروز در حضور رئیس‌جمهوری اعلام کردند.