معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به مصوبات کارگروه ملی زیارت درباره سرشماری و آمار زائران و پیگیری‌های قبلی، برای داشتن آمار دقیق، این موضوع با همکاری مرکز آمار ایران رخ می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، به نقل از ایرنا حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد روز پنجشنبه و در نشست بررسی فرآیند آمارگیری زائران شهر مشهد مقدس با همکاری مرکز آمار ایران افزود: همراهی و همکاری مرکز آمار ایران برای بررسی روش و فرآیند فعلی آمارگیری ضروری است تا بتوانیم به ارائه آمار دقیق تر و علمی مبتنی بر روش‌های صحیح و استاندارد دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به حضور سالانه ۳۰ میلیون زایر ایرانی و پنج میلیون زائر خارجی ادامه داد: از سوی دیگر وجود آمار دقیق در بهبود اقتصاد زائران نیز تاثیر بسیاری دارد.

سپیده صالحی معاون اقتصادی و محاسبات ملی مرکز آمار ایران نیز در این نشست در خصوص نحوه همکاری مرکز وفق تفاهم نامه فیمابین و با استفاده از تجربیات گذشته در تهیه گزارش گردشگر ملی به سفارش وزارت میراث اشاره و بر همکاری و مساعدت لازم در این زمینه تاکید کرد.

در این نشست مصوب شد تا طرح نمونه گیری تا پایان فروردین سال ۱۴۰۳ طبق تفاهم نامه انجام شود.

همچنین اعتبار سنجی و تایید و تکمیل فرآیند آمارگیری که در استان در حال انجام است، توسط مرکز آمار ایران صورت پذیرد؛ بدین منظور تصمیم بر این شد یک کارگروه کارشناسی مرکب از کارشناسان مرکز آمار و کارشناسان مرتبط استان طی جلسات آینده موضوعات را بررسی و نتیجه را اعلام کنند.