­ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: قطعا حج در سال‌های آینده گرانتر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز،حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب در نشست خبری در مدینه با بیان اینکه امسال از سال‌های کم مسئله حج بود، افزود: زائران از گران شدن حج ناراحتند هرچند که کشورمان تدبیر و مدیریت کرد و زائر تنها بخشی از هزینه‌های افزوده را پرداخت، اما قطعا حج در سال‌های آینده گرانتر می‌شود و افزایش صورت گرفته برای زائران به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.
وی همچنین با بیان اینکه توصیه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب درباره حج عملیاتی شد، گفت: برگزاری جلسات مشترک قرآنی با زائران برخی از کشورها، اجرای برنامه‌های قرآنی در مسجدالحرام و مسجدالنبی به تعداد فراوان و حضور قاریان در محافل قرآنی و ختم قرآن در هتل‌ها انجام شد.
سرپرست حجاج ایرانی تحقق یکی دیگر از رهنمود‌های معظم له در خصوص پرهیز از بازارگردی را در سایه هماهنگی سیاست‌های کلی نظام میسر دانست و تصریح کرد: با راه اندازی فروشگاه‌ها بزرگ و دیجیتالی در کشور زائران می‌توانند خرید خود را انجام دهند، در این صورت ارزی هم از کشور خارج نمی‌شود و زائر در سرزمین وحی وقت خود را به زیارت و عبادت اختصاص می‌دهد.
حجت الاسلام و المسلمین نواب به اجرای برنامه‌های فرهنگی و محافل دینی در هتل‌ها و کاروان‌ها اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها نسبت به سال‌های گذشته درصد خوبی افزایش یافته بود، امسال سه نشست هم با فرهیختگان برگزار شد، ولی درمجموع باید تلاش شود در سال‌های آینده جلسات بیشتری برای فرهیختگان و عموم زائران برگزار شود.
وی ابراز امیدواری کرد سفر‌های عمره راه اندازی شود چرا که تردد مردم دو کشور خواسته‌ای است که مدیران هر دو طرف برای تحقق آن باید اقدام کنند.

  • منبع خبر : صدا و سیما