در مجموع برای این دوره از سفرهای نوروزی و ماه رمضان بیش از ۵۶ هزار ظرفیت ایجاد شده است که ثبت‌نام‌های نوروزی نسبت به سال گذشته ۶ درصد و ثبت‌نام‌های ماه رمضان ۶۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، به نقل از خبرگزاری تسنیم، ثبت‌نام عتبات نوروزی و ماه مبارک رمضان از روز ۸ اسفندماه در سامانه عتبات آغاز شد و تاکنون حدود ۳۹ هزار نفر نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده‌اند.

اعزام زائران دور جدید اعزام به عتبات از ۲۳ اسفند آغاز می‌شود؛ اعزام‌های نوروزی تا ۹ فروردین و اعزام‌های ماه مبارک رمضان تا ۲۱ فروردین ادامه خواهد داشت. 

در مجموع برای این دوره از سفرهای نوروزی و ماه رمضان بیش از ۵۶ هزار ظرفیت ایجاد شده است که ثبت‌نام‌های نوروزی نسبت به سال گذشته ۶ درصد و ثبت‌نام‌های ماه رمضان ۶۵ درصد افزایش داشته است.  

طبق اظهارات حمیدرضا محمدی؛ معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، استان‌های تهران، خراسان رضوی و قم بیشترین ظرفیت را برای اعزام زائران در این فراهم کرد‌ه‌اند.

به گفته وی، مدت اقامت در ایام نوروز ۷ روز و ۶ شب و برای تعداد اندکی کاروان نیز طول سفر از سه شب تا پنج شب تعریف شده است و ۳۰ شرکت مجری هم در زمینه اعزام زائران به عتبات در نوروز فعال هستند.

معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت افزود: در بهمن ماه امسال ۵۵۳۲۰ نفز ثبت‌نام و به عتبات اعزام شدند که نسبت به بهمن سال قبل ۵۹ درصد افزایش یافته است.