معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت از ثبت‌نام ۳۱ هزار و ۳۵۰ نفر برای اعزام در دوره عتبات نوروزی خبر داد.

از سازمان حج و زیارت، حمیدرضا محمدی در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که روز دوشنبه به ریاست حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل شد، اظهار داشت: در این دوره که ۲۳ اسفند گذشته تا ۹ فروردین را شامل می‌شود ظرفیت‌سازی برای اعزام ۳۲ هزار زائر در قالب ۱۱۱ کاروان زیارتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت صورت گرفته است.

وی افزود: اعزام کاروان‌ها ۶۱ درصد به صورت زمینی و ۳۹ درصد از طریق هوایی انجام می شود و افزایش ۳۱ درصدی را نسبت به سال قبل در تعداد زائران اعزامی شاهد هستیم.

معاون عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه بسته‌های متنوعی برای این ایام پیش بینی شده، اظهار داشت: در این دوره ۳۳ شرکت مجری از طریق ۱۱ ایستگاه پروازی در اعزام‌ها مشارکت دارند و استان تهران در اعزام زائرین بیشترین سهم را داشته است.

در ادامه این جلسه، حجج‌الاسلام حسین بهجتی و حسین کاردان مسوولان دفاتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا و نجف از فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی های انجام شده برای ارائه خدمات فرهنگی در دوره عتبات نوروزی، مراسم سال تحویل و مسایل و مشکلات زائران در سفرهای زیارتی به اعتاب مقدسه در عراق گزارشی ارائه کردند.

حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تقدیر از تلاش‌های انجام شده در حوزه عتبات تصریح کرد: با اولویت‌بندی باید گام به گام در مسیر حل مشکلات حرکت کرده و اقدامات بیشتری در این حوزه انجام شود تا شرایط بهتری برای زائران فراهم آید.

وی در عین حال با اشاره به اهمیت فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی، از معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری خواست ضمن هماهنگی با معاونین ذی‌ربط در سازمان حج و زیارت زمینه فعالیت هرچه بهتر رابطین فرهنگی فراهم شود.