­معاون کمیته ملی حج و زیارت عربستان سعودی اعلام کرد که موسم عمره از اول محرم سال جاری (۸ مرداد) آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز،هانی العامری اعلام کرد؛ وزارت حج و عمره این کشور و شرکت‌ها یا مؤسسات مربوط به ارائه خدمات عمره، پرونده متقاضیان عمره را بررسی خواهند کرد.
وی افزود: شرکت‌های مورد تأیید برای پذیرایی از زائران در فرودگاه‌ها و شرکت مورد تأیید برای پیگیری سفر زائران در داخل شهر‌های مکه و مدینه مشخص شده‌اند.
معاون کمیته ملی حج و زیارت عربستان سعودی اعلام کرد: با آغاز موسم عمره در اول محرم (۸ مرداد)، برخی خدمات برای زائران فعال می‌شود. این خدمات شامل تسهیلات شرکت‌ها و مؤسسات سعودی دارای مجوز، برای زائران عمره و نمایندگی‌های آن‌ها در کشور‌های مربوط و موسسات خدمات عمره برای همه کشورهاست.
العامری گفت: کار سامانه ثبت نام گروهی و سامانه ثبت نام فردی به همراه فعالیت بیش از ۵۰۰ شرکت و مؤسسه سعودی که مجوز برای ارائه خدمات به زائران عمره دارند، آغاز شده است. این شرکت‌ها و مؤسسات، کارکنان واجد شرایط سعودی را استخدام کرده‌اند که بهترین و برجسته‌ترین خدمات خود را در موسم حج برای زائران عمره ارائه می‌کنند.
وی اضافه کرد: بیش از دو هزار کارگزار خارجی واجد شرایط از کشور‌های مختلف جهان مورد تأیید وزارت حج و عمره هستند و ۳۴ نرم افزار دریافت نوبت (پلتفرم رزرو) الکترونیکی داخلی و بین‌المللی مورد تأیید وزارت حج و عمره برای نمایش بسته‌ها و برنامه‌ها برای گروه‌ها و افراد وجود دارد.
بنا بر این گزارش، برنامه‌های خرید بسته عمره را می‌توان از طریق کیف پول‌های مورد تأیید بانک بین‌المللی خلیج فارس و یا از سایر روش‌های پرداخت مانند گذرنامه، مسترکارت، مدا (MADA) و دیگر روش‌های پرداخت الکترونیکی تایید شده دریافت کرد.
بیش از ۶۸ شرکت مورد تأیید اتحادیه خدمات حمل و نقل به زائران عمره با جدیدترین مدل اتوبوس‌ها فعال خواهند بود. همچنین بیش از ۱۹۰۰ ارائه دهنده خدمات اقامتی هتل و آپارتمان وجود دارد که وزارت جهانگردی آن‌ها را طبقه‌بندی کرده و مورد تأیید وزارت حج و عمره عربستان است.