مدیر کل فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت گفت: براساس آخرین آمار موجود، تا ظهر امروز چهارشنبه حدود ۲/۵ میلیون زائر حسینی از طریق مرزهای زمینی و هوایی راهی عتبات شدند.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، مهران فرشید در گفت‌وگو با خبرنگار حج و اوقاف ایرنا اظهار داشت: از تعداد ۲/۵ میلیون زائر ایرانی که برای حضور در اربعین حسینی راهی عراق شدند حدود ۱/۵ میلیون نفر را برادران و مابقی را خواهران تشکیل می‌دهند.

مدیرکل فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت ادامه داد: از این تعداد بیش از ۲ میلیون ۳۰۰ هزار نفر از طریق مرزهای شلمچه، چذابه، مهران، خسروی، باشماق و تمرچین و مابقی نیز از طریق مرز هوایی راهی عراق شده‌اند.

۲/۵میلیون زائر حسینی راهی عتبات شدند/۳۰مرداد آخرین فرصت خروج موکب‌داران برای جابجایی اقلام

۳۰ مرداد آخرین فرصت خروج موکب‌داران برای جابجایی اقلام

کمیته مشارکت‌های مردمی نیز که مسئولیت اسکان و پذیرایی زائران اربعین حسینی را عهده‌دار است امروز چهارشنبه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد موکب‌داران حسینی برای جابجایی اقلام خود به سمت عراق تا ۳۰ مرداد ماه جاری فرصت دارند.

به گزارش خبرنگار حج و اوقاف ایرنا، کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و پذیرایی در دومین اطلاعیه خود آورده است: بر این اساس، آخرین فرصت ارسال اقلام موکب‌ها از مرزهای سه‌گانه خسروی، شلمچه و مهران، تا ۱۵ صفر(۳۰ مرداد) است.

در این اطلاعیه تاکید شده است: از این تاریخ به بعد با توجه به آغاز موج بازگشت برخی از زائران و نیز اوج گرفتن اعزام‌ها برای زیارت اربعین، خدمات گمرکی و تشریفات مربوط به حمل بار در این سه مرز متوقف خواهد شد.

براساس این اطلاعیه، اگر موکب‌داری پس از این تاریخ متقاضی ارسال اقلام باشد، تنها از مرز سومار امکان انجام تشریفات گمرکی وجود خواهد داشت.

۲/۵میلیون زائر حسینی راهی عتبات شدند/۳۰مرداد آخرین فرصت خروج موکب‌داران برای جابجایی اقلام

تاکنون بیش از ۵ هزارخودرو حامل اقلام مواکب از مرزهای سه‌گانه وارد خاک عراق شده است. در اربعین امسال، حدود ۳ هزار موکب به زائران خدمات ارائه خواهند کرد که از این تعداد و از ابتدای ماه صفر تاکنون، ۵۳۵ موکب در ایران و عراق مستقر شده‌اند.

از این تعداد ۴۶۳ موکب در ایران و ۷۲ موکب در عراق فعال هستند که به موازات افزایش شمار زائران، حجم فعالیت و خدمات‌رسانی‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

سایر مواکب نیز با تسریع در روند انتقال اقلام و همزمان با افزایش شمار اعزام زائران، طی روزهای آتی وارد مرحله خدمات‌رسانی خواهند شد.